اپ کلیپس، قابلیت جدید iOS 14 در رویداد WWDC معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دقایقی پیش و در خلال رویداد WWDC، اپل از قابلیت جدیدی در سیستم‌عامل iOS 14 با عنوان اپ کلیپس رونمایی کرد. اپ کلیپس‌ها در حقیقت قطعات کوچکی از یک اپلیکیشن هستند که کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود، آن‌ها را مشاهده کنند و مانند یک نسخه‌ی دمو، بدون اینکه نیاز به دانلود کامل اپلیکیشن داشته باشند به تعامل با آن بپردازند.

در ادامه بخوانید:

کریگ فدریگی، نائب رئیس ارشد اپل، از اپ کلیپس با عنوان یک بخش بزرگ و مهم در iOS 14 نام برد که کاربران با کمک آن می‌توانند بدون نیاز به دانلود نرم‌افزار، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را مشاهده یا با واسطه‌ای به‌نام CARD محصولات موجود در اپلیکیشن را خریداری کنند.

به‌عنوان مثال پیش از این، کاربران اپل مپس برای مشاهده محتواهای درون برنامه‌ای ناچار بودند اپلیکیشن‌هایی مانند Open Table و Yelp را دانلود کنند؛ اما از این پس می‌توانند با بهره‌گیری از قابلیت اپ کلیپس بی‌نیاز از دانلود کامل اپلیکیشن‌های یاد شده،به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشند.

ماهیت اصلی اپ‌ کلیپس آن است که کم‌حجم باشد ( کمتر از ۱۰ مگابایت) و پرداخت‌های آن ازطریق Apple Pay  صورت خواهد گرفت. این برنامه در صفحه اصلی گوشی شما به نمایش در نمی‌آید ولی دسترسی به آن از بخش APP Library امکان‌پذیر است.

app clips / اپ کلیپس

برای مشاهده محتواهای درون اپ کلیپس، کاربران می‌توانند علاوه بر خود iOS ازطریق سافاری و اپلیکیشن Messages نیز اقدام کنند. علاوه بر این دسترسی به اپ کلیپس با کمک  QR کدهای اختصاصی اپل هم امکان دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع