رونمایی رسمی از iOS 14

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2020 برای اولین بار از iOS 14 به طور رسمی رونمایی کرد. این سیستم عامل در کنار تغییرات ظاهری حامل ویژگی‌های جدیدی برای سری محصولات اپل خواهد بود. بزرگ‌ترین تغییر در رابط کاربری این سیستم عامل، تغییر حالت چینش اپلیکیشن‌ها در اپ لایبرری به صورت خودکار است. 

همچنین لیست دسترسی سریع برای اپلیکیشن‌های پرکاربرد‌تر برای هر کاربر نیز به این سیستم عامل اضافه شده است. ویجت ها در iOS 14 بروزرسانی شده‌اند و به ادعای اپل، کارایی بهتری پیدا کرده‌اند. اپل پس از چندین سال از معماری سیستم عامل اندروید الگوبرداری کرده و تغییر اندازه ویجت‌ها و همچنین دسترسی به آن‌ها را از طریق هوم اسکرین فراهم کرده است. 

منوی ویجت گالری برای دسترسی به این ویژگی‌ها در iOS جدید در دسترس کاربران قرار دارد که رنگ و بوی اندروید را به این سیستم عامل تا حدودی منتقل می‌کند. در کنار این تغییرات شاهد تغییر منوی سیری هستیم که مانند ورژن‌های قبلی تمام صفحه اجرا نمی‌شود و کاربر را محدود نمی‌کند. 

iOS 14

از طرفی اپلیکیشن مترجم به iOS 14 اضافه شده است که در حالت آفلاین نیز به ترجمه می‌پردازد. این مترجم هم اکنون از 11 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند. در iOS جدید اپل شاهد تغییرات اپ پیام‌رسان نیز بوده‌ایم. حالت منشن در پیام‌های گروهی و همچنین پین‌های سنجاق‌شونده و میموجی‌های جدید به این اپلیکیشن اضافه شده است. گزینه ریپلای نیز برای هر پیام در این اپلیکیشن در دسترس کاربران اپل قرار دارد. 

اپل مپس نیز شاهد تغییراتی در این نسخه بوده است که بزرگترین این تغییرات، بهبود عملکرد آن نسبت به گذشته است. همچنین امکان مسیریابی با دوچرخه نیز به اپلیکیشن جدید مسیریاب اپل اضافه شده است. امکانات جانبی مانند تشخیص ارتفاع و جاده‌های خلوت و شلوغ نیز در کنار این ویژگی‌ها به مپس iOS 14 اضافه دشه است. نمایشگاه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی یکی دیگر از ویژگی‌های جدید نقشه اپل است که با همکاری فورد و BMW پیاده‌سازی شده است. 

iOS 14

یکی از ویژگی‌های رو به جلو اپل در بروزرسانی iOS، معرفی CarKey است. این ویژگی امکان دسترسی ساده‌تر خودرو از طریق آیفون را فراهم می‌کند. BMW های سری ۵ در سالی که پیش رو داریم، اولین خودروهایی خواهند بود که از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. با این ویژگی می‌توانید از طریق آیفون خود قفل درب خودرو را بازگشایی کنید. سخت‌افزار شکل‌دهنده این ویژگی همان NFCهای نام آشنای گذشته هستند. 

یکی از ویژگی‌های دیگر iOS 14 آپیدت App Clip است. به کمک این ویژگی می‌توانید بدون دانلود یک اپلیکیشن، تنها به بخش کوچکی از آن دسترسی داشته باشید و برای تست از آن استفاده کنید. البته این ویژگی برای کاربران اندروید چیز جدیدی نیست و سال‌هاست که از طریق گوگل پلی در دسترس آن‌ها قرار دارد.

در نهایت کاربران اپل باید منتظر انتشار این نسخه از iOS تا پاییز امسال باشند. به احتمال زیاد این آپدیت اپل استراتژی مشابه‌سازی به اندروید را در این پلتفرم محبوب در پیش گرفته است و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد به هم پیوستگی این دو سیستم عامل خواهیم بود. البته این به هم پیوستگی به معنای یکی شدن اندروید و iOS نیست و تنها عملکرد این دو سیستم عامل احتمال مشابهت با یکدیگر را پیدا می‌کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع