اپل در iOS 14 امکانات ویژه‌ای برای کاربری جامع‌تر HomeKit ارائه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در رویداد WWDC 2020 قابلیت‌های جدیدی را برای پلتفرم خانه‌ی هوشمند HomeKit رونمایی کرد. باتوجه‌به قابلیت‌های جدید می‌توان ادعا کرد که در iOS 14 شاهد ادغام بهتر تجهیزات خانه‌ی هوشمند با یکدیگر خواهیم بود. به‌عنوان نمونه‌ای از قابلیت‌های جدید می‌توان به هماهنگی دوربین نظارتی هوشمند در خانه با HomePod و Apple TV اشاره کرد که همگی با به‌روزرسانی iOS 14 از پاییز امسال ممکن می‌شوند.

پلتفرم هوم‌کیت انواع دستگاه‌های تحت پشتیبانی اپل در خانه‌ی هوشمند همچون چراغ‌های هوشمند، دوریین‌های امنیتی و ترموستات‌ها را به مرکز کنترلی در iOS به‌نام Home متصل می‌کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن Home می‌توانند دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند تولید شرکت‌های متنوع را مدیریت کنند. از قابلیت‌های جذاب می‌توان به امکان گروه‌بندی دستگاه‌ها و کنترل آن‌ها به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

یا کاسون، مهندس ارشد نرم‌افزار در بخش هوم‌کیت، در رویداد WWDC مسئولیت معرفی ابزارها و قابلیت‌های جدید هوم‌کیت را برعهده داشت. او ابتدا به شکل‌گیری گروه صنعتی شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات خانه‌ی هوشمند به‌نام Connected Home iver IP project اشاره کرد که با حضور اپل، گوگل، امازون و شرکت‌های متعدد دیگر از ابتدای سال جاری فعالیت جدی خود را شروع کرده است. کاسون سپس توضیحی درباره‌ی قابلیت‌های جدید اکوسیستم هوم‌کیت داد که در iOS 14 فعال خواهند شد.

HomeKit

اولین قابلیت مهمی که برای هوم‌کیت معرفی شد، Suggested Automations نام داشت. وقتی کاربر، یک دستگاه هوشمند هماهنگ با هوم‌کیت را به خانه اضافه می‌کند، آیفون پیشنهادهایی را ارائه خواهد کرد تا بهره‌برداری از قابلیت‌های دستگاه را برای کاربر به حداکثر برساند. کاسون در ادامه‌ی صحبت‌های خود به توجه ویژه‌ی اپل به دوربین‌های امنیتی اشاره کرد که سال گذشته با معرفی HomeKit Secure Video در WWDC شروع شد. تمرکز رونمایی در رویداد سال گذشته روی قابلیت‌هایی همچون تشخیص چهره در خود دستگاه دوربین نظارتی بود. اپل امسال تلاش کرد تا کاربردهای واقعی و ملموس دوربین‌های نظارتی در ترکیب با دستگاه‌های هوشمند دیگر را نشان دهد.

پیشنهادهای کاربردی برای دستگاه‌های جدید، جذاب‌ترین قابلیت هوم‌کیت در iOS 14 خواهد بود

اگر کاربر از در باز کن تصویری هوشمند با پشتیبانی HomeKit استفاده کند، با به‌روزرسانی iOS 14 می‌توان آن را به اپل تی‌وی متصل کرد تا به محض به صدا در آمدن زنگ خانه، تصویر در باز کن روی تلویزیون نمایش داده شود. اپل همچنین تصویر دوربین نظارتی و با هوم‌پاد را به قابلیت تشخیص چهره‌ی موجود در Apple Photos متصل می‌کند. درنتیجه هوم‌پاد به کاربر اعلام خواهد کرد که یک فرد خاص زنگ در خانه را فشار داده است و می‌توان بسته به تصاویر موجود در گالری، نام او را هم مشاهده کرد.

از قابلیت‌های جدید دیگر برای دوربین‌های امنیتی و خانه‌ی هوشمند هوم‌کیت می‌توان به امکان مشخص کردن محدوده‌‌های عملکردی اشاره کرد. محدوده‌ی عملکردی به شما امکان می‌دهد تا مهم‌ترین مناطق و حوزه‌ها را در میدان دید دوربین مشخص کنید. درنتیجه کاربر می‌تواند منطقه‌ی دقیق مورد نیاز برای عملیات خودکار را مشخص کند. درواقع دوربین تنها در منطقه‌ای خاص، حرکت‌ها را رصد می‌کند و مثلا در صورت مشاهده‌‌ی حرکت، زنگ هشداری را به صدا در می‌آورد. به‌عنوان مثال می‌توان در دوربین امنیتی مشخص کرد تنها زمانی‌که فردی به سمت در خانه می‌آید، زنگ هشدار به صدا در بیاید. در چنین حالتی اکثر هشدارهای اشتباه سیستم امنیتی خنثی می‌شوند.

Apple Home

در ادامه بخوانید:

شخصی‌سازی منطقه‌ی فعالیت دوربین‌های امنیتی عموما در نرم‌افزارهای اختصاصی آن‌ها دیده می‌شود، اما این اولین‌باری است که مالک یک پلتفرم آن را به گونه‌ای طراحی می‌کند که برای همه‌ی دوربین‌های تحت پشتیبانی قابل اجرا باشد.

شرکت‌های رقیب اپل در صنعت خانه‌ی هوشمند همچون گوگل و آمازون و سامسونگ، قابلیت‌های مشابهی را به کاربران ارائه می‌کنند که اتصال فید تصویری دوربین‌ها با نمایشگرهای متعدد در خانه را ممکن می‌کند. درنتیجه قابلیت‌های جدید هوم‌کیت تنها آن را با رقبا برابر می‌کند. البته مزیت رقابتی اپل همیشه در نگه‌داری و پردازش داده‌ها در دستگاه خود کاربر دیده می‌شود. آن‌ها به‌جای ارسال داده‌های شخصی به سرورهای ابری و پردازش اطلاعات کاربر در آنجا، داده‌ها را به‌صورت محلی در داخل خود دستگاه تحلیل می‌کنند. درنتیجه کنترل کاربر روی داده‌های شخصی بسیار بیشتر خواهد بود و مشتریان علاقه‌‌مند به حریم خصوصی، بیش از دیگران به سمت اپل متمایل می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع