حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اخترشناسان می‌گویند احتمالا ۶ میلیارد سیاره شبیه به زمین در کهکشان راه شیری وجود دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اختر شناسان احتمال می دهند که شش میلیارد سیاره شبه زمین که تمامی خصوصیات زمین را دارا باشد در کهکشان راه شیری وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، اختر شناسان از احتمال وجود ۶ میلیارد سیاره شبیه زمین که می تواند میزبان حیات باشند، خبر دادند. تحقیقات جدید اخترشناسان نشان می‌دهد که سیارات میزبان حیات بیشتر در کهکشان ما وجود خواهد داشت. این سیاره ها که بیشتر به دنیاهای اقیانوسی معروف هستند باید اندازه مشابه زمین داشته باشند و به دور یک ستاره مانند خورشید گردش کنند. همچنین باید یک سیاره سنگی نیز داشته باشند.

با توجه به ویژگی هایی که برای سیارات میزبان حیات گفته شد این سیارات به سختی پیدا می شوند. اخترشناسان تکنیک های تحقیقی جدیدی را را به کار برده اند که همگی آنها نشان می‌دهند شش میلیارد سیاره شبیه به زمین در سراسر کهکشان ما وجود خواهد داشت. پیش از این تصور می شد که برای هر ستاره از نوع جی مانند خورشید تقریبا 0.02 سیاره شبیه زمین وجود دارد. اما اکنون محققان در دانشگاه بریتیش کلمبیا با استفاده از روش‌های جدید داده‌هایی را از شکار سیاره کپلر ناسا به دست آوردند که این عدد را به 0.18کاهش داده است. این تحقیق می تواند ماموریت های فضایی که به دنبال حیات هستند را به صورت متمرکز و پیشرفته درآورد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر اخترشناسان می‌گویند احتمالا ۶ میلیارد سیاره شبیه به زمین در کهکشان راه شیری وجود دارد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا