ایستگاه منند شبکه لرزه‌نگاری بیرجند به‌روزرسانی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران امروز سه شنبه افزود:‌ این مرکز به‌عنوان متولی ثبت و اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه‌ها، همواره برای پایش هر چه بهتر چشمه‌های زمین‌لرزه در سطح کشور، اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری جدید و به‌روزرسانی ایستگاه‌های قدیمی می‌کند.

بر همین اساس ایستگاه لرزه‌نگاری منند از شبکه لرزه‌نگاری بیرجند با حمایت استانداری خراسان جنوبی و مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، به‌روزرسانی شد.

فعالیت لرزه‌نگاری استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۴ با نصب چهار ایستگاه لرزه‌نگاری آغاز شد. در سال‌های بعد تا امروز طبق نیازهای موجود همواره ایستگاه‌های شبکه لرزه‌نگاری بیرجند در حال افزایش یا به‌روزرسانی بوده است. ایستگاه لرزه‌نگاری منند در منطقه‌ای کوهستانی و ارتفاعات شمال شرق شهر بیرجند در سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی شده و به‌منظور رصد دقیق‌تر فعالیت‌های زمین‌لرزه استان خراسان جنوبی به‌ویژه در مناطق شرق و شمال شرق بیرجند، تجهیزات این ایستگاه به تجهیزات مدرن ارتقا یافت.
هم‌اکنون شبکه لرزه‌نگاری بیرجند با هفت ایستگاه لرزه‌نگاری به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می کند و داده‌های ایستگاه‌ها برخط (آنلاین) به مرکز شبکه لرزه‌نگاری بیرجند و مرکز پایش زمین‌لرزه‌های کشور در تهران ارسال و همراه با داده‌های دیگر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری، برای ثبت و پردازش مناسب‌تر زمین‌لرزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری تکنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ تعداد نزدیک به ۷۱۰ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌ داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ایستگاه منند شبکه لرزه‌نگاری بیرجند به‌روزرسانی شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا