حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کامپیوترهای آینده اپل اپلیکیشن های آیفون و آی‌پد را اجرا خواهند کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در کنفرانس WWDC20  اعلام کرد مک بوک های جدید که از چیپ های ARM استفاده کرده‌اند می توانند اپ های گوشی ها و تبلت های اپل را اجرا کنند. این تحولات نیز به دلیل معماری مشترک چیپ هایی است که در مدل های آیپد و آیفون استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از appleinsider، اپل در رویداد WWDC20 اپلیکیشن های آیفون و آی‌پد مانندFender Play ، Monument Valley و Calm را به راحتی روی سیستم عامل macOS Big Sur اجرا کرد. همچنین اپل اعلام کرد که کاربران می توانند اپلیکیشن های جدید را از اپ استور مک دانلود و نصب کنند. این اپلیکیشن ها همزمان با عرضه مک های مجهز به چیپ ساخت اپل در سال جاری منتشر خواهند شد.

در کنفرانس اپل همچنین از فریم‌ورک کاتالیست رونمایی شد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه های آیپد یا آیفون را روی macOS و تنها با یک بار برنامه نویسی و ایجاد چند تغییر در کد اجرا کنند. همچنین نسخه جدید اپلیکیشن روزتا به کلیه دارندگان مک  با چیپ  ARMاجازه می دهد تا برنامه های مختص مک های مبتنی بر چیپ اینتل را نیز استفاده کنند. نرم افزار مجازی سازی جدید اپل نیز به کلیه مک ها اجازه می دهد تا سیستم عامل های دیگری مانند لینوکس را اجرا کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر کامپیوترهای آینده اپل اپلیکیشن های آیفون و آی‌پد را اجرا خواهند کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا