حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تمامی مدارس کشور تا شهریور به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وزیر آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی از اتصال تمامی مدارس کشور به اینترنت تا ابتدای شهریور ۹۹ خبر داد. او وظیفه‌ی ارائه‌ی اینترنت به مدارس را بر عهده‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست که در قانون هم به آن اشاره شده است. حاجی میرزایی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اوج‌گیری سیستم آموزش مجازی در کشور شد، اتصال مدارس به اینترنت را از اولویت‌های مهم در این مسیر عنوان کرد که قطعا باید تا پیش از شروع سال تحصیلی آینده اجرا شود.

حاجی میرزایی در ادامه‌ی صحبت‌های خود از نگرانی دیگر خانواده‌ها در ارتباط با آموزش مجازی صحبت کرد که همان دسترسی به گوشی هوشمند یا تبلت مناسب است. وزیر آموزش و پرورش می‌گوید دولت تلاش می‌کند تا با عرضه‌ی تبلت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ی مخصوص آموزش، این نگرانی والدین و دانش‌آموزان را هم برطرف کند. او در ادامه با آمادگی وزارت‌خانه برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت:

ما مسئول آموزش همه‌ی بچه‌ها هستیم و برای همه فکر کرده‌ایم. گزینه‌های مختلف داریم تا هیچ دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید، از آموزش بازنماند؛ اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا نیمه‌حضوری باشد آموزش‌ها ارائه می‌شود و برای آموزش در بستر فضای مجازی هم آمادگی داریم تا تمام دانش‌آموزان را پوشش دهیم

وزیر آموزش و پرورش

در ادامه بخوانید:

در ادامه‌ی صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری خراسان شمالی، به راه‌اندازی شبکه دانش‌آموز (شاد) اشاره شد. حاجی میرزایی اعتقاد دارد بستر مذکور دسترسی به بهترین تدریس‌ها را دراختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، اما به‌هرحال نمی‌توان آموزش مجازی را بهتر از آموزش حضوری دانست. او به واکنش سریع دولت و سازمان‌های دولتی و خصوصی در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت که اقدام‌های کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر ازلحاظ کمیت و کیفیت در آموزش، در سطح بالایی قرار داشته است.

وزیر آموزش و پرورش،‌ راه‌اندازی شبکه‌ی دانش‌آموزی شاد را واکنشی به روی آوردن ۶۴ درصد از جمعیت آموزشی کشور به پیام‌رسان‌های اجتماعی بیان کرد. حاجی میرزایی در بخشی از صحبت‌های خود گفت که دراختیار نداشتن کنترل پیام‌رسان‌های اجتماعی، دلیلی مهمی برای راه‌اندازی شاد بود. او در ادامه گفت که وزارت آموزش و پرورش اکنون در نظارت و ارزشیابی در وضعیتی بهتر نسبت به دوران پیش از کرونا قرار دارد و دسترسی به عدالت آموزشی بهتر شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع