اپل در رویداد WWDC از بهبود امنیت و کارایی مرورگر سافاری خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نسخه جدید مرورگر سافاری علاوه بر طراحی ساده تر، به قابلیت های ضروری مجهز شده و به همراه سیستم عامل macOS Big Sur در پاییز امسال عرضه می شود.

کمتر کسی پیدا می شود که پس از نصب بروزرسانی macOS Big Sur تمایلی به تعویض Safari با مرورگرهای دیگر داشته باشد. اپل به تازگی مرورگر سافاری خود را نه تنها به طراحی ساده تر، بلکه به ویژگی های ضروری متعددی مجهز کرده است. برای مثال، حالا صفحات پرکاربرد در سافاری حدود 50 درصد سریع تر نسبت به مرورگرهای دیگر نظیر کروم لود می شوند. اپل مدعی است روند کار این مرورگر، از عمر باتری کم نمی کند. به بیان بهتر، اگر باتری لپ تاپ در حال اتمام است، بهتر است به جای مرورگرهای دیگر، از Safari استفاده کنید.

حریم شخصی نیز ارتقا پیدا کرده است. یک روش حفاظت حریم شخصی هوشمند به مرورگر سافاری اضافه شده، حال کاربر می تواند با تک تایمز روی دکمه نظارت بر حریم شخصی، موارد مجاز یا مسدود شده از جانب مرورگر را مشاهده کند. همچنین می توان جهت اطلاع یافتن از جزییات مربوط به سایت های بازدید شده، به بررسی گزارش حریم شخصی یا همان Privacy Report پرداخت.

سفارشی سازی نیز به تازگی در سطوح متعدد بهبود یافته است. سافاری اکنون از WebExtension API پشتیبانی می کند. بنابراین پلاگین های بکار رفته در مرورگرهای دیگر نظیر کروم، در Safari نیز قابل استفاده هستند. از طریق فروشگاه Mac App Store نیز می توان به این افزونه ها دسترسی پیدا کرد. حتی صفحه خانه نیز به بخش های متعدد محتوا و یک پس زمینه سفارشی و دلخواه مجهز شده است. در صورت قرار دادن موس روی تب های مختلف، پیش نمایشی از آن ها به کاربر نشان داده می شود. همچنین قابلیت ترجمه به طور داخلی در مرورگر تعبیه شده است.

نسخه جدید مرورگر سافاری را می توان به عنوان بخشی از نسخه آزمایشی سیستم عامل macOS Big Sur مورد استفاده قرار داد. این سیستم عامل در پاییز در دسترس عموم قرار می گیرد. البته توسعه دهندگان در حال حاضر می توانند از نسخه Big Sur استفاده کنند. کاربران معمولی نیز از ماه جولای قادر به استفاده از نسخه آزمایشی این سیستم عامل هستند. لازم به ذکر است که اپل هنوز باید تلاش های زیادی را به انجام برساند تا بتواند توجه کاربران کروم، فایرفاکس و مرورگرهای دیگر را به خود جلب کند. با این حال اپل امیدوار است که نسخه جدید مرورگر Safari، برخی از شکایات گزارش شده از سوی کاربران را رفع کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع