حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیائومی به دنبال طراحی گوشی هوشمندی با دوربین چرخان جالبی است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نمونه‌هایی از طرح‌های منحصر به‌فرد دوربین گوشی‌های هوشمند را دیده‌ایم، که معمولا این تولیدکنندگان سعی می‌کنند در صورت لزوم دوربین سلفی را کمتر مزاحم نمایشگر تمام صفحه کند. در سال‌های اخیر، پس از پیوستن بیشتر تولید کنندگان به مسابقه برای صفحه نمایش‌های بزرگتر، شاهد معرفی ناچ‌هایی از قبیل مدل موجود در اپل آیفون ایکس و گوگل پیکسل ۳ ایکس ال بود.

و به زودی پس از آن، نمایشگرهای کوچکتر قطره‎‌ای و نمایشگرهای حفره‌دار به همراه دوربین‌های جهنده موتوری مانند دوربین موجود در وان‌پلاس ۷ پرو ظاهر شدند. اما شاید هیجان‌انگیز‌ترین دوربین‌های سلفی در معرض نمایش در اواخر امسال رونمایی خواهد شد. اخیراً، شایعه شده است که سامسونگ گلکسی اس ۲۱ یا اس ۳۰  با یک چنین دوربین سلفی پنهان زیر نمایشگر همراه است.

شیائومی قبلا تلفنی را با دوربین زیر نمایشگر و یکی دیگر با ماژول دوربین دوار ثبت اختراع کرده است، بنابراین می‌دانیم این غول چینی تمام امکانات را جستجو می کند، حتی اگر یک گوشی هوشمند را بر اساس آن ندیده باشیم.

ثبت اختراعی که شیائومی اواخر ژوئن سال ۲۰۱۹ از آن درخواست کرده بود، امروز منتشر شده است و به لطف MyFixGuide، اکنون می‌توانیم یک روش دیگر در مورد دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنیم که شیائومی احتمالاً سال گذشته آن را امتحان کرده بود.

در حق ثبت اختراع ما یک ماژول دوربین غیرمعمول مشاهده می‌کنیم که به نظر می‌رسد دوربین‌های پشتی دوگانه و یک دوربین سلفی را در طرف دیگر خود نگه می‌دارد. ایده این بود که ماژول، که می‌تواند ۳۶۰ درجه بچرخد، هنگام گرفتن عکس با دوربین اصلی، به صورت عمودی بایستد و در صورت نیاز به وضعیت افقی خود برگردد. از طرف دیگر، هنگامی که ماژول به صورت عمودی ایستاده است یا اگر به صورت افقی به سمت آن بچرخد، دوربین سلفی در طرف دیگر ماژول نمایش داده می شود و آماده عکاسی از کاربر است.

یک ماژول خارجی که دارای سه دوربین مانند این است، می تواند یک جنجال بزرگ را به گوشی بیفزاید و در مورد دوام آن سوالاتی ایجاد کند. صرف نظر از این، این ایده احتمالاً خیلی زود از بین رفت و شیائومی همان کاری را انجام می‌دهد که سایر تولید‌کنندگان در اواخر امسال انجام می‌دهند؛ در عوض از دوربین‌های مخفی زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. اما هنوز جالب است که ببینیم تمام طراحی‌هایی که یک سازنده بزرگ تلفن‌های هوشمند طراحی می‌کند تا زمانی که بهترین چیز را انتخاب نکند، انتخاب نمی‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع