سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر پهپاد می‌تواند دکل‌های مخابراتی را به طور خودکار تنظیم کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت سامسونگ از یک سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر پهپاد رونمایی کرده که قادر است آنتن های موجود روی برج های سلولار را تعمیر و یا تنظیم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از VentureBeat ، سیستم هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند از طریق گوشی هوشمند تنها در زمان ۱۵ دقیقه آنتن های یک برج را بررسی و کارکرد آن را تایید کند. در نمونه آزمایش شده توسط این شرکت  پهپاد مجهز به دوربین توسط گوشی هدایت می‌شود و از آنتن های برج عکس می گیرد.

این تصاویر به سرورهای ابری منتقل شده و از طریق هوش مصنوعی یادگیری عمیق زاویه بهینه برای این آنتن شناسایی و با زاویه فعلی مقایسه می‌شود. بدین ترتیب هوش مصنوعی می تواند اعلام کند که آیا نیاز به تغییر در زاویه آنتن وجود دارد یا خیر. همچنین در برنامه های بعدی سامسونگ قصد دارد سیستم خود را توسعه داده تا بتواند از طریق گوشی یا کامپیوتر زاویه آنتن را نیز تغییر دهد.

سامسونگ در حال حاضر از این سیستم در کره جنوبی استفاده کرده است و امکان دارد که این فناوری در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا نیز کاربرد داشته باشند. این سیستم می‌تواند نیاز به بالا رفتن از برج های بلند را که خطرات زیادی را به همراه دارد حذف کند. به نظر می رسد پهپادها در آینده می توانند نقش مهمی در توسعه شبکه 5G و همچنین نظارت از راه دور بر عهده داشته باشند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر پهپاد می‌تواند دکل‌های مخابراتی را به طور خودکار تنظیم کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا