تلاش گوگل برای ساخت فیلم های سه بعدی با کمک ۴۶ دوربین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل توانست با استفاده از فناوری های جدید خود ویدیوهای قدیمی را به فیلم‌های سه بعدی تبدیل کند. در این ویدیوها کاربر می تواند با تغییر پرسپکتیو حتی اطراف اجسام درون فریم را نیز ببیند. گوگل مدعی شده است که برای ساخت  این ویدئوها از ۴۶ دوربین استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از TechCrunch، تکنیک جدید گوگل مبتنی بر تصاویر گرفته شده از چندین دوربین است که می تواند یک چشم مرکب غول پیکر ایجاد کند. بدین ترتیب چندین پرسپکتیو درون هم ادغام می‌شوند و همین به بیننده امکان می دهد تا بتواند محل دید خود را تغییر دهد. در این ویدئوها کاربر با حرکت دادن سر خود می تواند زاویه دید خود را تغییر دهد و یا اینکه اطراف اجسام درون فریم را مشاهده کند. به علت فوتورئالیستیک و رندر شدن سه‌بعدی تصاویر با یک حرکت جزئی سر نیز  دید کاربر تغییر می کند. به علت عریض بودن این تصاویر کاربر ممکن است است بخشی از صحنه را در پرسپکتیو دیگر مشاهده کند. همچنین با حرکت سر از سمت راست به چپ و زوک کردن روی تصاویر می توان ویژگی های کاملاً جدیدی از این قابلیت را دید.

در ویدیو های Light Field یک دنیای واقعی به بیننده نشان داده می شود. این در حالی است که ویدئوهای واقعیت مجازی به علت استفاده از برجسته بینی سه بعدی به کاربر امکان تغییر محل دید را نمی دهد. فیسبوک نیز تلاش داشته است تا روشی همچون افزودن پرسپکتیو به تصاویر این کار را انجام دهد اما با محدودیت بسیاری مواجه شده است. شما می توانید یک نسخه استاتیک از این تصاویر را درون وبسایت این پروژه مشاهده کنید. به نظر می رسد این تلاش گوگل شبیه به پروژه LED Egg است که در اواخر سال پیش معرفی شد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تلاش گوگل برای ساخت فیلم های سه بعدی با کمک ۴۶ دوربین پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا