حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همکاری NVIDIA و مرسدس بنز برای تولید نسل بعدی کامپیوترهای خودرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دو شرکت NVIDIA و مرسدس بنز در کنفرانس خبری مشترکی که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، اعلام کردند که قصد دارند همکاری مشترک خود را برای ایجاد تحول در تولید سیستم‌های کامپیوتری خودروهای لاکچری که از سال 2024 به بازار عرضه می‌شوند، آغاز کنند.

بر اساس اعلام شرکت NVIDIA این تحول بزرگ شامل طراحی پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین پردازنده خودرو خواهد بود که امکان تولید خودروهای بدون راننده با دقت بسیار بالا را فراهم می‌کند. نرم‌افزاری که قرار است با این پردازنده روی خودروها قرار گیرد چیزی خواهد بود که دقت و قدرت آن در راندن خودرو بدون راننده بسیار بیشتر از سیستمی است که در حال حاضر در ماشین‌های تسلا استفاده می‌شود.

به عنوان مثال سیستم پارک خودرو به گونه‌ای خواهد بود که خودرو بدون نیاز به کمک انسان می‌تواند در محل پارک خود را جا دهد. هرچند همچنان نیاز به حضور یک راننده در خودرو برای کنترل شرایط غیر قابل پیش‌بینی در جاده خواهد بود اما این راننده تنها به صورت ناظر عمل می‌کند و تمام کار راندن خودرو را نرم افزار انجام خواهد داد.

علاوه بر این سیستم محاسباتی که قرار است در این نرم‌‌افزار استفاده شود، مبتنی بر پلتفرم DRIVE NVIDIA است که قادر به رانندگی در مسیرها بر اساس آدرسی که به آن داده می‌شود خواهد بود. از طرفی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که قرار است در سیستم خودروهای بدون راننده و خودران تعبیه شود، ویژگی کنترل خودرو از راه دور است. به این معنی که راننده و یا صاحب وسیله نقلیه می‌تواند از راه دور و از طریق اینترنت برنامه‌های کاربردی، خدمات مختلف و یا حتی ویژگی‌های امنیتی خودرو را تغییر دهدو یا آن‌ها را به روزرسانی کند. این ویژگی تا حدودی شبیه به قابلیت خودروهای تسلا برای ارتقا خودکار نرم‌افزار است اما پیشرفته‌تر و با قابلیت‌های بیشتر خواهد بود.

جنسن هوآنگ، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت NVIDIA گفته است که ما از همکاری با مرسدس بنز بسیار خوشحال هستیم. او در ادامه گفته است که قصد این دو شرکت قصد دارند تا با همکاری یکدیگر تحول عظیمی در تولید خودروهای بدون راننده و همچنین نرم‌افزارهای استفاده شده در آن‌ها ایجاد کنند. مرسدس بنز به زودی با گروهی شامل متخصصان هوش مصنوعی گروه NVIDIA DRIVE و مهندسان نرم‌افزار شرکت NVIDIA همکاری خود را برای تولید خودروهای کاملاً هوشمند آغاز خواهد کرد. بر اساس این قرارداد، این همکاری مادام‌العمر خواهد بود و هدف آن توسعه و بهبود خودروهای بدون راننده و خودران است.


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع