فیس‌بوک رقیب گوگل استریت ویو را خرید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
فیس‌بوک به‌منظور تکمیل قابلیت‌های مبتنی بر نقشه خود توانست پلتفرم Mapillary که رقیب اصلی استریت ویو در نظر گرفته می‌شود را خریداری کند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، فیس‌بوک اخیراً اقدامات ارزنده‌ای را در رابطه با نقشه‌های آنلاین انجام داده است. این کمپانی در سال گذشته ابزار هوش مصنوعی خود را برای کاربران OpenStreetMap فعال کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا با استفاده از نقشه سه‌بعدی جهان به‌صورت واقعیت افزوده سیاره‌ای بسازد.
 
این کمپانی اخیراً برای به‌روزرسانی اطلاعات کاربران در رابطه با کووید-19 نیز نقشه تعاملی ویژه‌ای را ترتیب داده است و هم‌اکنون نیز در پی اقدامات ارتقای نقشه خود رقیب اصلی استریت ویو گوگل یعنی Mapillary را خریداری کرده است. Mapillary پلتفرم تصویربرداری خیابانی است که نقشه‌برداری را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

 

از سال 2013 کاربری برخی از کشورها با استفاده از تلفن همراهشان تصاویری از محله خود به ثبت رسانده است و نرم‌افزار Mapillary با قرار دادن تمامی این تصاویر در کنار یکدیگر توانسته است قابلیتی مشابه با استریت ویو را در اختیار کاربران قرار دهد. به‌این‌ترتیب شاید بتوان این نرم‌افزار را نسخه جمع سپاری شده گوگل استریت ویو دانست.
 
تاکنون تمامی تصویربرداری‌های انجام شده در Mapillary برای تمامی کاربران با هدف غیرتجاری رایگان بوده است اما این سرویس از امروز برای کاربران تجاری نیز رایگان خواهد شد. این امر نشان از آن دارد که فیس‌بوک می‌تواند این سرویس را روی پلتفرم خود قرار بدهد. این تصمیم موجب می‌شود که قابلیت‌های جدید و جذاب مبتنی بر نقشه فیس‌بوک بتوانند پیشرفت شگرفی داشته باشند.
 
همان‌طور که ذکر شد، نرم‌افزار Mapillary بزرگ‌ترین رقیب گوگل استریت ویو است و توانسته توجه کمپانی‌های را به خود جلب کند. بر همین اساس آمازون چند سال پیش به خرید این سرویس علاقه شدیدی نشان داد ولی درنهایت Mapillary از آن فیس‌بوک شد. به‌این‌ترتیب فیس‌بوک به‌طور حتم قدر این نرم‌افزار را خواهد دانست و برای بهبود آن روزبه‌روز تلاش خواهد کرد. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع