مرورگر گیمینگ Opera GX به قابلیت پشتیبانی از دیسکورد و دارک مود مجهز شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مرورگر Opera GX یکی از مرورگرهای کامپیوتر شخصی در بازار است که با تمرکز بر کاربران گیمر توسعه می‌یابد. قابلیت‌های این مرورگر، کاربران علاقه‌مند به دنیای بازی را تا حد زیادی راضی می‌کند. به‌عنوان نمونه‌ای از قابلیت‌ها می‌توان به محدودکننده‌ی فشار بر حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی مرکزی، ابزار انتخاب رنگ، ابزار داخلی تغییر IP و مسدودساز تبلیغات اشاره کرد. این نسخه از اوپرا همچنین با سرویس‌های پیام‌رسان مانند توییچ، واتساپ و فیسبوک مسنجر نیز هماهنگی دارد.

پشتیبانی دیسکورد Opera GX

Opera GX اکنون حدود یک سال عمر دارد و با قابلیت‌ها و ابزارهای جدید، به LVL2 به‌روزرسانی می‌شود. از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید می‌توان به هماهنگی با سرویس پیام‌رسان دیسکورد اشاره کرد که از پرطرفدارترین سرویس‌های پیام‌رسان در میان گیمرها به شمار می‌رود. مرورگر همچنین قابلیت Forced Dark Mode را دریافت می‌کند که نمای تاریک را برای تمامی صفحات وب ممکن‌ خواهد کرد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به Hot Tabs Killer اشاره کرد که تب‌هایی با مصرف بالای منابع سیستمی را می‌بندد.

حالت تاریک Opera GX

با عرضه‌ی Opera GX LVL2 می‌توان با استفاده از نوار کناری مرورگر، یک نسخه‌ی کامل تحت وب دیسکورد را اجرا و استفاده کرد. با استفاده از قابلیت جدید می‌توان بدون ترک تب حاضر در مرورگر، از دیسکورد استفاده کرد. درنتیجه کاربر برای پیام‌رسانی دیگر نیازی به جابه‌جایی بین تب‌ها و اپلیکیشن‌ها ندارد. قابلیت مذکور خصوصا در زمانی‌که درحال‌ استریم کردن بازی هستید و به‌‌صورت هم‌زمان با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنید، کاربردی خواهد بود.

Hot Tab Killer Opera GX

در ادامه بخوانید:

تیم توسعه‌دهنده‌ی مرورگر، علاوه بر اضافه کردن پشتیبانی کامل از دیسکورد، یک گروه مخصوص نیز در آن ایجاد کردند تا کاربران علاقه‌‌مند، به مناسبت یک سالگی مرورگر در آن حضور داشته باشند و به‌نوعی یک جشن مجازی برگزار کنند.

همان‌طور که گفته شد قابلیت Forced Dark Pages هم در نسخه‌ی جدید Opera GX دیده می‌شود که تمامی وب‌سایت‌ها را با هر نوع طراحی، در حالت تاریک بارگذاری می‌کند. البته قابلیت هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد و درنتیجه شاید در برخی فرایندها با مشکل و اختلال مواجه شوید.

قابلیت‌های اضافه‌ی مدیریت منابع سیستم، از تغییرهای مهم و تأثیرگذار دیگر در Opera GX جدید هستند. این قابلیت‌ها به سیستم مدیریت رم و CPU قبلی افزونه می‌شوند که تب‌های با مصرف بالای منابع سیستمی را در مرورگر متوقف می‌کنند. درواقع تب‌هایی که در پس‌زمینه، فشار زیادی به رم و پردازنده وارد می‌کنند، توسط مرورگر شناسایی شده و بسته می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع