دوربین سلفی گوشی جدید هواوی به زیر صفحه‌نمایش منتقل می‌شود؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فناوری‌های جدید در ابتدای راه عموما قیمت زیادی دارند و باعث می‌شوند محصولات مجهزبه آن‌ها نیز گران‌قیمت باشند. این موضوع به‌ویژه درمورد نمایشگرهای منعطف صدق می‌کند. با این‌حال هرچه زمان بگذرد هزینه‌ی استفاده از این فناوری‌ها پایین می‌آید.

هواوی یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در صنعت گوشی‌سازی است که همواره روی خلق محصولاتی با فناوری‌‌ها و قابلیت‌های جدید تأکید داشته است. از قرار معلوم هواوی قصد دارد گوشی هوشمند میان‌رده‌ای را با صفحه‌نمایش واترفال (آبشاری) بسازد. در این نوع طراحی، صفحه‌نمایش گوشی در لبه‌ها خمیده می‌شود. شیائومی پیش‌تر محصولی مفهومی با نام می میکس آلفا معرفی کرده است که به‌بهترین شکل ممکن صفحه‌نمایش واترفال را به‌تصویر می‌کشد.

اطلاعات مربوط‌به گوشی معرفی‌نشده‌ی هواوی نخستین بار در یکی از پتنت‌های این شرکت رؤیت شدند. پتنت موردبحث که ظاهرا نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸) در نهاد CNIPA چین ثبت شده، برخی از مشکلات گوشی می میکس آلفا را رفع می‌کند. در می میکس آلفا شاهد سطح بسیار زیادی برای صفحه‌نمایش هستیم و همین موضوع خطر شکستگی آن را بالا می‌برد.

در پتنت هواوی صفحه‌نمایش به‌طور کامل به تمام نقاط لبه‌ی کناری ادامه پیدا نمی‌کند و تنها در بخش‌هایی به‌نسبت کوچک از لبه شاهد صفحه‌نمایش هستیم. احتمالا این بخش‌های کوچک برای جایگزینی با کلیدهای فیزیکی هوم و تغییر حجم صدا مورداستفاده قرار گیرند. قبلا شاهد محصولاتی بوده‌ایم که دکمه‌های مجازی را با فیزیکی جایگزین کرده‌اند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاربران به‌طور عمده استفاده از کلیدهای فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

پتنت هواوی گوشی با نمایشگر واترفال دوربین دوگانه دوربین سلفی زیر نمایشگر

پتنت جدید هواوی

بر اساس آنچه در پتنت جدید می‌بینیم گوشی هواوی در پنل پشتی خود از دو دوربین به‌همراه یک فلاش LED استفاده می‌کند، این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا با دستگاهی میان‌رده طرف هستیم. در پنل جلویی گوشی خبری از بریدگی و حفره برای میزبانی از دوربین سلفی نیست. این موضوع باعث شده برخی کاربران مدعی شوند که هواوی قصد دارد در گوشی موردبحث دوربین سلفی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند. تحلیلگران می‌گویند این نوع دوربین سلفی در سال آینده در شماری از گوشی‌ها استفاده خواهد شد. 

از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا، هواوی برای فروش محصولاتش در خارج از مرزهای چین با چالش‌هایی جدی مواجه شده است. حتی راه‌اندازی سرویس HMS نیز کافی نبود و هنوز هم افراد زیادی به تهیه‌ی گوشی‌های هواوی در خارج از چین علاقه نشان نمی‌دهند. باید دید که آیا بهره‌گیری از فناوری‌های روز و طراحی مدرن باعث می‌شود کاربران با نبود خدمات موبایلی گوگل در محصولات هواوی کنار بیایند یا خیر.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ به‌نظر شما قیمت گوشی هواوی چقدر خواهد بود؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع