استفاده از دلفین رباتیک در آکواریوم و پارک‌های دریایی چین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک شرکت جلوه های ویژه در سانفرانسیسکو قصد دارد یک دلفین رباتیک برای آکواریوم ها و پارک های دریای چین بسازد. این اقدام بدین دلیل صورت می‌گیرد که تجارت حیوانات وحشی در چین ممنوع شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Edge Innovations که فعالیت زیادی در زمینه جلوه های ویژه دارد توسط Walt Conti تاسیس شده است. این شرکت پیش از این یک ربات مدل به نام دلفین پوزه‌بطری معمولی ساخته بود که وزنی برابر با ۲۷۰ کیلوگرم داشت و با هر بار شارژ تا ۱۰ ساعت در آب شنا می کرد.

دلفین طراحی شده اسکلتی مانند دلفین واقعی داشته و برای شبیه‌سازی حرکات دلفین در هنگام شنا نیز از کیسه های داخلی و وزن خود استفاده می کند. طراحی این دلفین به گونه ای است که برای شنا به اپراتور نیاز دارد و امکان شنا به صورت خودکار در آب را ندارد. این دلفین رباتیک می تواند صدا ایجاد کند و با حضار نیز ارتباط برقرار کند. پیش از این توسعه این دلفین برای اهداف آموزشی بوده است اما اکنون چین در نظر دارد تا پس از ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی، نمونه‌ای از این دلفین را وارد کشورهای چین کند.

اکنون شرکت Edge Innovation در حال تولید ۱۵۰ دلفین برای کشور چین است. همچنین این ربات ها با توجه به ویژگی هایی که دارند ۴۰ تا ۶۰ میلیون دلار قیمت دارند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر استفاده از دلفین رباتیک در آکواریوم و پارک‌های دریایی چین پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا