اعضای کنگره آمریکا در پی ممنوعیت استفاده از فناوری شناسایی چهره هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از دستگیری اشتباه مرد سیاهپوست در دیترویت، اعضای کنگره آمریکا مخالفت خود با استفاده فدرال از فناوری شناسایی چهره را اعلام کردند.

گروهی از نمایندگان و سناتورهای دموکرات آمریکا، لایحه ای را جهت ممنوعیت استفاده فدرال از فناوری شناسایی چهره مطرح کرده اند. لایحه اخیر پس از دستگیری اشتباه یک فرد سیاهپوست به نام رابرت ویلیامز توسط پلیس دیترویت به فکر دولت مردان رسیده (اشتباه سیستم شناسایی چهره و دستگیری مرد سیاهپوست در دیترویت)؛ هرچند که گفته می شود این نخستین باری بوده که چنین خطایی از جانب سیستم رخ داده است. 

اد مارکی و جف مرکلی، سناتورهای ماساچوست و اورگان چندی پیش پیشنهاد توقف استفاده از فناوری بیومتری و شناسایی چهره را به نگارش درآوردند. اگر این لایحه به تصویب برسد، اجازه هر گونه نظارت بیومتریک آن هم بدون مجوز قانونی صریح، از دولت فدرال سلب می شود. بدین ترتیب دیگر هیچ یک از آژانس ها یا مقامات رسمی فدرال مجاز به دستیابی، دسترسی و استفاده از فناوری نظارت بیومتری نخواهد بود. با این حساب دیگر امکان سرمایه گذاری روی فناوری های مشابه نیز وجود نخواهد داشت.

دولت همچنان می تواند از فناوری شناسایی چهره استفاده کند؛ البته به این شرط که قانون فدرال برای تنظیم آن وجود داشته باشد. مقررات و ضوابط مورد نیاز بر اساس نحوه استفاده و نگهداری اطلاعات تعیین می شود؛ یعنی استانداردهایی برای میزان دقت شناسایی چهره بر اساس رنگ پوست، جنسیت و سن و همچنین حفاظت از حریم خصوصی افراد به وجود خواهد آمد.

لایحه مذکور سازمان های محلی و ایالتی را نیز از به کارگیری فناوری شناسایی چهره منع کرده و مجازات هایی را برای آنان در نظر گرفته است. مشاور ارشد اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا علاوه بر اظهار همدردی خود با خانواده ویلیامز، اعلام کرد که این اتفاق مجددا نباید تکرار شود و مردم باید با آرامش خاطر در سطح شهر رفت و آمد کنند. لذا این لایحه باید هر چه سریع تر به تصویب برسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع