شرکت Segway خط تولید اسکوترهای خود را متوقف می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اسکوترهای شرکت Segway از ایده‌های نوآورانه‌ای بودند که از حدود دو دهه قبل، هیاهوی خبری زیادی پیرامون خود ایجاد کردند. درواقع این اسکوترها از خبرسازترین دستاوردهای دنیای فناوری بودند. حتی مدیرعامل وقت اپل، استیو جابز، سطح تأثیرگذاری و انقلابی بودن اسکوترها را با کامپیوترهای شخصی مقایسه کرده بود. جان دور، سرمایه‌‌گذار خطرپذیر دنیای فناوری، حتی اثر اسکوترها را فراتر از اینترنت تصور می‌کرد؛ اما درنهایت ایده‌ی هیچ‌یک از آن‌ها به حقیقت نپیوست.

اسکوتر دو چرخ یک‌نفره‌ای که به‌نام Segway Personal Transporter مشهور شد، ظاهری کاملا نوآورانه و خاص داشت. این اسکوتر در سال ۲۰۰۱ برای عموم به نمایش درآمد و گویی از دل فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده بود. اسکوتر برقی که به کمک تعدادی حسگر شتاب‌سنج و حرکت‌سنج عمل می‌کرد، تعادل راکب را به‌خوبی نگه می‌داشت و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۶ کیلومتربرساعت می‌رسید.

خبر تعطیلی خط تولید اسکوترهای سگوی چند روز پیش در رسانه‌ها منتشر شد. ظاهرا برند مالک، دیگر قصد ادامه‌ی تولید این محصولات انقلابی را ندارد. مرکز تولیدی در بردفورد نیوهپمشایر قرار دارد که فعالیت‌های خود را از ۱۵ ژوئیه متوقف می‌کند. ۲۱ نفر از کارمندان تعدیل می‌شوند و تنها تعدادی محدودی برای خدماتی همچون گارانتی و تعمیرات در شرکت باقی می‌مانند.

به گواه بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های فناوری، سگوی هیچ‌گاه توجه و استقبل عمومی مناسبی را دریافت نکرد. اسکوترها برای حفظ حداکثری امنیت کاربر، مجهز به قابلیت‌های ایمنی متعددی بودند تا در صورت ایجاد مشکل برای هریک از قطعات، تجهیز دیگری به‌عنوان جایگزین وارد عمل شود. چنین قابلیت‌هایی بسیار عالی و حرفه‌ای بودند، اما شرکتی که قصد فروش تعداد زیادی محصول داشت، توانایی مدیریت بخش‌های متعدد را پیدا نمی‌کرد.

در ادامه بخوانید:

اسکوترهای سگوی به ندرت دچار مشکل می‌شدند و درنتیجه مالکان نیازی به جایگزین کردن آن‌ها با مدل‌های جدید پیدا نمی‌کردند. به‌علاوه، طراحی محصولات هم در سال‌های متمادی تغییر و تحول خاصی را تجربه نکردند و درنتیجه کاربران دلیلی برای خرید مدل‌های جدید پیدا نمی‌کردند.

سگوی خصوصا در میان نیروهای پلیس در نقاط گوناگون جهان طرفداران خاص خود را داشت. همچنین مناطق گردشگری از این اسکوترها استفاده می‌کردند تا گزینه‌ی گشت‌وگذار کوتاه‌مدت با وسیله‌ای مدرن را دراختیار مشتریان خود قرار دهند. به‌هرحال هیچ‌یک از این گروه‌های کاربری، نتوانستند حیات اسکوترهای برقی را تضمین کنند.

بنیان‌گذار سگوی، دین کامن، در سال ۲۰۰۹ شرکت خود را فروخت و از آن زمان دیگر در فرایندهای عملیاتی و مدیریتی دخیل نبود. مالک بعدی، شرکت چینی Ninebot بود که آن را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد. آن‌ها پس از تعطیلی خط تولید اسکوترهای برقی، تولید محصولات دیگر را با همین برند Segway ادامه خواهند داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع