شایعاتی درباره تاخیر 6 هفته‌ای در عرضه آیفون 12 و تفاوت قیمت مدل‌های مختلف آن

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تاریخ‌هایی که قبلا برای عرضه آیفون 12 و آیفون 12 پرو اعلام شده بود اکنون 6 هفته با تاخیر همراه خواهد بود. این لزوما به خاطر کووید-19 نیست، ولی رعایت احتیاط‌های مضاعف می‌تواند در آن دخیل بوده باشد. همچنین خبر می‌رسد که اپل احتمالا پنل‌های نمایشگر بیشتری را نسبت به آنچه از قبل پیش‌بینی شده بود سفارش داده است تا بهتر بتواند از عهده تقاضای فصل پیش رو برای آیفون‌های جدید بر آید.    

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، اکنون به نظر می‌رسد که تولید پانل آیفون 12 در اواخر ژوئیه (اوائل مرداد) آغاز خواهد شد، در حالی که انتظار می‌رفت این کار از «اوائل ژوئن (اواسط خرداد)» آغاز شود.

 

بر پایه گزارش وبسایت Display Supply Chain، به نظر می‌رسد که Samsung Display پنل‌های نمایشگر را برای حداقل دو مدل از آیفون 12، و چه بسا 3 مدل، تامین خواهد کرد.

خبرهای ضد نقیضی هم درباره آیفون 12 مکس، در مورد پانل 6.1 اینچی اولد آن، وجود دارد. ممکن است که نمایشگر این دستگاه توسط LGD (LG Display)، BOE، یا هم BOE و هم LGD، تامین شود. جدیدترین گزارش این وبسایت گویای آن است که وضعیت تاخیر «6 هفته‌ای» اپل در تولید باعث تاخیر چند هفته‌ای در عرضه آیفون 12 خواهد شد. از اینرو، تاریخ آغاز فروش آیفون 12 به جای اینکه طبق معمول در سپتامبر (اواخر شهریور) باشد به اکتبر (اواخر مهر) موکول می‌شود.

 

300 دلار بیشتر برای پرو

از مجموعه شایعات و اخبار اخیر می‌توان به تخمینهایی برای آیفونهای سری 12 رسید. ارزانترین قیمت آیفون 12 از حدود 650 دلار شروع خواهد شد. این ارزانترین قیمت برای آیفون 12 که سایز آن چیزی شبیه به آیفون 5 است خواهد بود، بسیار کوچک!

 

آیفون 12 مکس، در پایین‌ترین ورژن آن از نظر حافظه داخلی (یعنی 128 گیگابایت)، احتمالا 750 دلار قیمت خواهد داشت. آیفون 12 و 12 مکس احتمالا مدل 256 گیگابایتی نیز خواهند داشت که باعث افزایش حدودا 100 دلاری قیمتشان نسبت به مدل پایه می‌شود.

 

تفاوت بین قیمت پایه آیفون 12 مکس و آیفون 12 پرو قابل توجه است. اگر شایعات محدوده قیمت مطرح شده برای آیفون 12 پرو واقعیت داشته باشد، بهای یک آیفون 12 پرو 250 دلار بیشتر از آیفون 12 مکس خواهد بود. و اگر یک آیفون 12 پرو مکس بخواهید، 100 دلار دیگر هم علاوه بر آن باید بپردازید.

 

بزرگترین تفاوت بین آیفون 12 و آیفون 12 پرو در سنسور لیدار در پشت این دستگاه است. این سنسور پیش از این در آیپد پرو نیز به کار گرفته شده بود و پیش‌بینی می‌شود که قابلیت‌های این سنسور بر روی آیفون 12 پرو بیشتر شده باشد.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع