خودروی F-150 جدید فورد، امکان رانندگی بدون دخالت دست را فراهم می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فورد مدل F-150 مدل ۲۰۲۱ را فاش کرد و بسیاری از خریداران به جدیدترین نسخه وانت فوق العاده محبوب را که از اواخر سال جاری منتشر می‌شود، دست پیدا خواهند کرد. F-150 جدید امکان رانندگی بدون دخالت دست دارد، قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و همراه با بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto خواهد بود. این شرکت همچنین فروش نسخه هیبریدی مدل ۲۰۲۱ F-150 را آغاز می‌کند که می‌تواند در حدود ۷۰۰ مایل بر روی یک مخزن کامل گاز حرکت کند.

ویژگی امکان رانندگی بدون دخالت دست که شرکت فورد آن را Active Drive Assist می‌نامد – همان موردی است که سال آینده به SUV برقی موستانگ Mach-E می‌آید. این باعث می‌شود F -150 به عنوان تنها وسیله نقلیه در ایالات متحده باشد که امکان رانندگی بدون دخالت دست را به همراه کادیلاک و SUV و GM مجهز به سوپر کروز فراهم می‌کند. دستیار فعال درایو (Active Drive Assist) تنها در بزرگراه‌های تقسیم‌شده که فورد از آن نقشه‌برداری کرده است، در دسترس خواهد بود و مشتریان مجبور هستند یک بسته سخت‌افزاری خاص را خریداری کنند که این ویژگی را فعال کند، که شامل سیستم نظارت بر راننده است که از یک درایور روبه‌رو دوربین مادون قرمز استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آن‌ها به جاده نگاه می‌کنند. آن‌ها همچنین باید هزینه اضافی برای نرم‌افزار دستیار فعال درایو بپردازند.

حتی اگر خریداران گزینه دستیار فعال درایو را انتخاب نکنند، F-150 جدید هنوز بقیه ویژگی‌هایی را که سیستم کمک راننده فورد Co Pilot360 را تشکیل می‌دهند، ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها ویژگی‎هایی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک و ردیابی عابر پیاده که با توجه به اندازه بدنه F-150، خبر خوبی است، خواهد داشت. برخی دیگر هزینه اضافی مانند کنترل کروز تطبیقی​​، مرکز خط، هزینه ترمز بعد از برخورد، کمک به پشتیبان تریلر و موارد دیگر دارند.

نسخه‌های بزرگتر F-150 جدید با صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی در مرکز داشبورد (برخلاف صفحه‌نمایش عمودی که در رقیب فیات کرایسلر، Dodge Ram وجود دارد) ظاهر می‌شوند، در حالی که نسخه‌های کوچکتر این وانت دارای نمایشگر هشت اینچی خواهد بود. Sync 4 جدیدترین نسخه سیستم سرگرمی فورد است. این تنها وسیله نقلیه موجود در جاده است که می‌تواند نسخه‌های بی‌سیم اپل CarPlay و Android Auto را ارائه دهد و یک پد شارژ بی‌سیم در زیر صفحه سرگرمی و همچنین درگاه‌های USB-A و USB-C وجود دارد. همه مدل‍ها یک خوشه ابزار دیجیتالی ۱۲ اینچی در پشت فرمان خواهند داشت.

F-150 جدید را نیز می‌توان اکنون به‌روز کرد. فورد می‌گوید که این فقط برای پیشرفت در سیستم سرگرمی نیست. در عوض، این شرکت می‌گوید به‌روزرسانی‌ها سپر به سپر هستند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند از مراقبت‌های پیشگیرانه پشتیبانی کنند، هزینه تعمیر را کاهش دهند، عملکرد بهتری ارائه دهند و در نهایت منجر به افزایش ماندگاری بیشتر خودرو شوند.

فورد در حال توسعه تمام نسخه برقی F-150 است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. در این میان، در حال حاضر به دنبال جنرال موتورز و فیات کرایسلر، نسخه نهایی هیبریدی از این وانت نیز ارائه شده است. اما این در حالی است که آن وانت‌های دیگر هیبریدهای خفیفی بودند که از موتورهای الکتریکی و باتری‌های کوچک برای افزایش کارآیی استفاده می‌کردند، فورد یک پیشرانه هیبریدی کامل خواهد بود و از نسخه نسل چهارم این فناوری استفاده می‌کند. یک موتور الکتریکی ۳۵ کیلووات (۴۷ اسب بخار) قدرت را از یک باتری ۱٫۵ کیلو وات ساعت می‌کشد و به خودرو کمک می‌کند تا در هنگام شتاب افزایش یابد و به آن اجازه دهد تا ۷۰۰ مایل را در یک مخزن بنزین ۳۰٫۶ گالن، تقریباً ۲۳ مایل در هر گالن طی کند.

متأسفانه، فورد هنوز آمار رسمی سوخت را منتشر نکرده است، بنابراین به سختی می‌توان گفت که نسخه هیبریدی با چه اندازه کارآمدتر با همتایان خود مقایسه خواهد کرد. این خودروی هیبریدی F-150 با هدایت چرخ‌های عقب و انواع مختلفی از هدایت تمام چرخ‌ها فروخته می‌شود که هر وانت با اجزای الکتریکی با یک موتور V6 دوقلو توربوشارژ جفت می‌شود. و هیبریدی F-150 شارژر ندارد، بنابراین باتری پردازنده با انرژی ایجاد شده هنگام استفاده از وانت از موتور الکتریکی برای کمک به ترمز، شارژ می‌شود.

F-150 جدید که نمایانگر بزرگترین پرش فورد است، در بخش فناوری، محبوب‌ترین بخش خودرو شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت فورد می‌گوید فقط به خاطر دست یافتن به این فنآوری نیست و هر کدام از موارد اضافی جدید به یک هدف واقعی می‌پردازند. بسیاری از ویژگی‌های واضح‌تر و گزینه‌های جدید وجود دارد که باید کسانی را که بیشترین زمان را در داخل این وسایل نقلیه می‌گذرانند راضی کند. مانند ژنراتور پردازنده و یک سطح کار جدید کنسول مرکزی که می‌تواند یک لپ‌تاپ را در خود نگه دارد. صندلی‌های جدید حتی ۱۸۰ درجه به عقب خم می‌شوند، بنابراین افرادی که واقعاً عاشق وانت‌های خود هستند، می‌توانند مدت زمان واقعی را نیز در داخل خودرو بگذرانند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع