توسعه نوعی هوش مصنوعی که می‌تواند فرآیند نقاشی را شبیه سازی کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان در دانشگاه ام‌آی‌تی موفق شدند تا با استفاده از یادگیری ماشینی نوعی الگوریتم را طراحی کنند که می تواند فرایند نقاشی روی بوم ها را شبیه سازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی ساخته شده توسط محققان دانشگاه ام آی تی می تواند کلیه فرآیندهای مربوط به طراحی سوژه‌ها بر روی یک بوم را از ابتدا تا خلق یک اثر هنری شبیه سازی کند. محققان نام این سیستم را  Timecraf گذاشتند. این سیستم یادگیری می تواند با دیدن نقاشی های قدیمی فرایند شبیه سازی را با دقت بسیار انجام دهد. در این یادگیری ماشینی ابتدا ۲۰۰ ویدیو تایم لپس از فرآیند نقاشی دیجیتال و آبرنگ به عنوان دیتای اولیه وارد شده است. سپس با کمک یک شبکه عصبی به نام کانولوشنال شبیه سازی ها بر اساس داده های وارد شده انجام می گیرد. البته محققان معتقدند که این هوش مصنوعی در آینده می تواند بسیار ایده آل تر و بهتر کار کند.

 البته اکنون نیز نتایج رضایت بخشی از آن را شاهد هستیم. این هوش مصنوعی توانسته است عملکردی فراتر از تست های بنچمارک داشته باشد. به طوری که در زمان خلق یک اثر هنری قادر است با کمک داده های وارد شده بسیاری از افراد را فریب دهد. به طوری که ممکن است نقاشی تولید شده توسط این هوش مصنوعی با نسخه اصلی اشتباه گرفته شود.

توسعه دهندگان این یادگیری ماشینی قرار است کدهای مربوط به آن را در دسترس همه افراد قرار دهند تا بتوان از آن در فرایند های مختلف استفاده کرد. همچنین این الگوریتم می تواند برای آموزش نقاشی به افراد نیز مورد استفاده قرار بگیرد. توسعه‌دهندگان همچنین تلاش دارند تا این هوش مصنوعی را به یک نقاش دیجیتال چیره‌دست تبدیل کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر توسعه نوعی هوش مصنوعی که می‌تواند فرآیند نقاشی را شبیه سازی کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا