حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استفاده از شبکه‌ تلفن همراه برای ردگیری شیوع کووید ۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تشخیص مناطق پرازدحام با استفاده از شبکه های مخابراتی تلفن همراه میسر شده است. به گزارش سرویس اخبار علمی پزشکی پایگاه خبری تکنا به نقل از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، محققان با اطلاع از این که بیماری کووید ۱۹ در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به سادگی منتقل می‌شود و از طرفی امروزه تقریبا تمام شهروندان از تلفن همراه استفاده می‌کنند، استراتژی جدیدی را برای شناسایی مناطق شلوغ و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسعه دادند.

در این استراتژی از فناوری‌های شبکه مخابراتی موسوم handover and cell (re)selection یا (HO/CS) که امکان حرکت آزادانه کاربران را فراهم می‌کنند، برای گردآوری اطلاعات مربوط به جابه‌جایی و تراکم کاربران در هر محدوده استفاده می‌کنند.

این اطلاعات که به طور دائمی به‌روزرسانی می‌شوند، امکان شناسایی مناطق در معرض خطر را فراهم می‌کند. در واقع هرچه میزان HO/CS بیشتر باشد، به این معنی است که تراکم جمعیت و جابه جایی مردم در یک منطقه بیشتر است و احتمال انتقال کووید ۱۹ نیز بیشتر است.
به اعتقاد محققان با استفاده از این رویکرد می‌توان درصد افرادی را که در منزل باقی مانده‌اند تخمین زد و جوامعی را که سیاست‌های سلامت عمومی را رعایت می‌کنند، شناسایی کرد.

 


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر استفاده از شبکه‌ تلفن همراه برای ردگیری شیوع کووید ۱۹ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا