سانسور صدا و سیما اینبار گریبان استارتاپ‌ها را گرفت!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بازی چهارشنبه شب رئال مادرید و رئال مایورکا جدا از جذابیتش برای فوتبال دوستان بعد از تعطیلات کرونایی، یک حاشیه خاص هم برای ایرانی­‌ها داشت.

تبلیغات دور زمین در این بازی که مربوط به سه شرکت ایرانی «دیجی کالا»، «کافه بازار» و «اسنپ» می­‌شد، توسط صدا و سیما سانسور شد. این کار به واکنش صاحبان این کسب و کارها و کاربران شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

پیش از این مسئولان صدا و سیما بارها از کمبود بودجه گفته‌اند و چندی پیش هم تعطیلی دو شبکه فرامرزی این سازمان؛ العالم و پرس تی وی به علت مشکلات مالی خبرساز شد.

در بازی چهارشنبه شب هر زمان که تبلیغات این سه شرکت ایرانی در اطراف زمین نمایش داده می­‌شد، تصاویر صدا و سیما قطع می­‌شد و به تکرار صحنه­‌های قبلی یا نمایش بخش‌های غیر حساس بازی همزمان در لیگ جزیره می‌پرداختند. نکته‌ دیگری که در این ماجرا از چشم تماشاگران دور نماند تبلیغات مربوط به سه سایت شرط­بندی و همچنین دو شرکت آبجوسازی بود. به دنبال این اقدام صدا وسیما یکی از بنیان­گذاران دیجی کالا، حمید محمدی، در صفحه توییتر خود به آن اعتراض کرد و نوشت:

«از نظر صداوسیما تبلیغ برندهای آبجوسازی و شرط‌بندی در کنار زمین فوتبال بی‌اشکال است اما تبلیغ دیجی‌کالا، کافه‌بازار و اسنپ اشکال دارد و نیاز به سانسور. با این رویکرد رویای خلق برند ملی را باید فراموش کنیم.»

کافه بازاری‌ها هم ساکت نماندند و در اعتراض به سانسور صدا و سیما دست به توییت شدند. حسام آرامندهی، عضو هیئت مدیره کافه‌بازار هم در اعتراض به این اتفاق در توئیترش نوشت: «به نظرتون چه تفکری در صدا و سیما باعث میشه تبلیغات دور زمین کافه بازار، دیجی‌کالا و اسنپ در فوتبال دیشب رئال مادرید سانسور شه؟ چه خصومتی با برندهای ایرانی دارند؟»

امیر حقیقت مدیر روابط عمومی بازار هم توییت کرد:«پسرم وسط تماشای بازی رئال مایورکا با حرص‌ می‌پرسه: «این بازی که تماشاچی هم نداره، چرا هی صحنه تکراری پخش می‌کنند؟ می‌گم: «دیدی دور زمین، یک لحظه آگهی «تماشای رایگان فیلم و سریال در بازار» اومد؟ بعدش دیگه نیومد.»

در ادامه امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی کالا هم ضمن عذرخواهی از تماشاگران خبر داد که این شرکت برای بازی ال کلاسیکو هم ۱۰ دقیقه از تبلیغات دور زمین را خریداری کرده است و نوشت «خبر بد اینکه دیجی‌کالا در ال‌ کلاسیکوی بعدی ۱۰ دقیقه تبلیغ دور زمین گرفته. به نوبه خودم ازتون عذرخواهی می‌کنم که ۱۰ دقیقه از بازی رو به دلیل زحمتی که به صداوسیما می‌دیم و سانسوری که خواهد شد، از دست خواهید داد.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع