سیستم دفع آب اپل واچ چگونه کار می‌کند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ (Apple Watch) سیستم ویژه‌ای دارند که با اتکا بر آن، می‌توانند آبی را به بیرون هدایت کنند که به داخلشان نفوذ کرده است. این موضوع جدیدی نیست و پیش‌تر بارها به سیستم دفع آب اپل واچ دامن زده شده است. قابلیت یادشده از اپل واچ سری ۲ که تاریخ عرضه‌ی آن به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد، در ساعت‌های هوشمند اپل وجود داشته است. در این سیستم، از اسپیکر محصول به‌منظور بیرون‌راندن آب استفاده می‌شود. اسپیکر اپل واچ به‌سرعت در جهت جلو و عقب به‌ارتعاش درمی‌آید تا بتواند آبِ واردشده به‌ درون بدنه را به بیرون بفرستد.

The Slow Mo Guys یکی از کانال‌های پربازدید یوتیوب است که ویدئوهای جالبی به‌شکل حرکت آهسته و با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت منتشر می‌کند. این کانال در جدیدترین ویدئو خود به‌سراغ سیستم دفع آب اپل واچ رفته است تا بهتر با نحوه‌ی کارکرد آن آشنا شویم.

به‌لطف ویدئو جدید The Slow Mo Guys از فاصله‌ای نزدیک به ارتعاش اسپیکرهای اپل واچ نگاهی می‌اندازیم تا بفهمیم آب چگونه از ساعت خارج می‌شود. این ویدئو در ابتدا با نرخ ۱،۰۰۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌نمایش درمی‌آید که حدودا چهل برابر کُندتر از حالت عادی است. این نرخ فریم باعث می‌شود حتی روند نوسازی صفحه‌نمایش OLED اپل واچ را از بالا به پایین مشاهده کنیم. درادامه‌، نرخ ویدئو به ۲،۰۰۰ فریم‌بر‌ثانیه می‌رسد که حدودا هشتاد برابر کُندتر از حالت عادی است.

اپل واچ ازنمای کناری درحال استخراج آب با سیستم دفع آب اسپیکر

ازآنجاکه حجم آب خارج‌شده از ساعت نسبتا کم است، The Slow Mo Guys تصمیم گرفته به استفاده از لنزی ماکرو روی بیاورد تا بتوان از فاصله‌ی بسیار نزدیک روند دفع آب را مشاهده کرد. ترکیب لنز ماکرو با فناوری حرکت آهسته باعث شده است ویدئو منتشرشده‌ی The Slow Mo Guys بسیار چشم‌نواز به‌نظر برسد.

یکی از نکاتی که در ویدئو مشاهده می‌کنید، این است که در طول فرایند استخراج آب از اپل واچ، مقدار اندکی از همان آبِ استخراج‌شده مجددا به داخل ساعت مکیده می‌شود. اپل واچ به‌منظور مقابله با این مشکل و دفع تک‌تک قطره‌های آب، ارتعاش اسپیکر را برای مدت‌ مشخصی متوقف می‌کند تا قطره‌های آبِ خارج‌شده مجددا به داخل ساعت وارد نشوند. پس از توقفی کوتاه، ساعت اپل مجددا روند ارتعاش اسپیکر را شروع می‌کند و این فرایند ۹ بار دیگر انجام می‌گیرد.

سیستم دفع آب اپل واچ در نگاه اول بسیار تحسین‌برانگیز است. اپل ساعت‌هایی ساخته که در عین داشتن اسپیکر، باید دربرابر آب مقاوم باشند، استفاده از سیستم ارتعاشی برای اسپیکر باعث شده است اهالی کوپرتینو به هدف خود دست پیدا کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

از همان زمان پیاده‌سازی این سیستم در اپل واچ، بسیاری از کاربران به این فکر افتادند که این سیستم به‌شکل معکوس هم کار می‌کند یا نه. درواقع، آیا می‌توان اپل واچ را درون آب قرار داد تا این سیستم هوا را به درون آب بفرستد و حباب‌هایی کوچک ایجاد شود یا نه. کانال The Slow Mo Guys این سؤال را بررسی می‌کند و درنهایت، می‌فهمیم می‌توان چنین کاری انجام داد.

ویدئو The Slow Mo Guys که با بهره‌گیری از لنزی پیشرفته و دوربین حرفه‌ای ثبت شده است، به‌خوبی نحوه‌ی کارکرد سیستم را می‌سنجد. این سیستم بخشی از قابلیت اپل واچ با نام Water Lock است و باعث می‌شود ساعت موقع قرارگرفتن در داخل آب، به‌طو‌تصادفی کار خاصی انجام ندهد.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع