حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گجت های پوشیدنی هوشمند نخبگان ایرانی در راه بازار

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تکنا – خبر 5 تیر 1399 :

فناوری‌های پوشیدنی حوزه سلامت در سال‌های اخیر، موج جدیدی را در جوامع ایجاد کرده‌اند. با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای داشتن ابزار مخصوص بررسی سلامت، کاربرد فناوری پوشیدنی در چهار سال گذشته سه برابر شده و ارزش این بازار در جهان به بیش از ۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده است. تیم زیست همراه شریف با هدف اندازه‌گیری و پردازش سیگنال‌های حیاتی، ذخیره داده‌های مفید و ارائه آن‌ها به مطلوب‌ترین شکل به پزشکان و مراکز درمانی فعالیت خود را به تازگی در مجتمع خدمات فناوری شریف آغاز کرده است.
تیم زیست همراه شریف از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و صنعتی امیرکبیر تشکیل شده است که تحقیقات اولیه خود را در خصوص ساخت دستگاه‌های پزشکی از اوایل سال ۱۳۹۶ با طراحی تعدادی از حسگرهای فیزیولوژیکی و گجت‌های پوشیدنی مجزا آغاز کرده است  و این روند را همچنان ادامه می‌دهد.

محمدرضا کدخدایی دانش‌آموخته کارشناسی الکترونیک و دانشجوی ارشد گرایش الکترونیک قدرت (مدیر اجرایی) و بردیا برائی‌نژاد دانش‌آموخته کارشناسی قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی MBA (مدیر فنی) در این سال ها دو عضو ثابت تیم هستند و دیگر اعضاء به صورت پروژه‌ای با تیم همکاری می‌کنند.

ساخت مچبند هوشمند، طراحی و ساخت هولتر مانیتورینگ قلبی(هولتر مانیتورینگ قلبی، دستگاه کوچک قابل حملی است که به گردن آویزان شده یا بر روی کمر نصب می‌شود)،  ماژول اندازه‌گیری فشارخون، دماسنج هوشمند، دستگاه استرس‌سنج و اپلیکیشن پایش سلامت از جمله دستاوردهای این گروه است.

در هولتر مانیتورینگ قلبی ساخته شده توسط مهندسان زیست همراه شریف از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده شده است که می‌تواند بدون نیاز به کابل الکترود و با استفاده از بلوتوث به گوشی موبایل وصل شده و از طریق اپلیکیشن محصول، اطلاعات ضبط شده را با کیفیتی بسیار مطلوب منتقل کند.
محمدرضا کدخدایی مدیر اجرایی دفتر زیست همراه شریف درباره برنامه‌های آتی این گروه در گفت و گویی که امروز- شنبه- دانشگاه صنعتی شریف منتشر کرده است، گفت: تلاش ما ساخت دستگاهی بدون نیاز به باتری است که از طریق گرمای بدن بیمار انرژی خود را تامین کند.
وی افزود: تمامی ابزارهای ساخته شده توسط تیم، برای اندازه گیری پارامترهای مختلفی از جمله فشار خون، ضربان قلب، نوار قلب، دمای بدن، سطح استرس و اضطراب و …. به کار می‌روند.

دانش‌آموخته دانشگاه شریف با بیان این که طراحی این حسگرها به گونه‌ای است که بدون درد و اختلال در زندگی روزمره بیمار با مصرف کم انرژی و با هزینه کم نسبت به نمونه‌های خارجی آن تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: نمونه‌های موجود از هولتر مانیتورینگ قلبی اغلب وارداتی و ساخت کشورهای مجارستان، آلمان، آمریکا و چین هستند. یک مورد طراحی از این دستگاه توسط دانشگاه تهران نیز وجود دارد که متاسفانه به مرحله ساخت و تولید انبوه به طور گسترده نرسیده است.
کدخدایی طراحی و ساخت مدارهای رادیویی، مایکرو ویو و موج میلی متری، پردازش سیگنال، پردازش سیگنال‌های حیاتی، پردازش سیگنال آرایه‌ای، طراحی بورد مدار چاپی پیشرفته، طراحی مدارهای کم مصرف، قابل حمل و پوشیدنی، طراحی سنسورهای الکترونیکی سفارشی و طراحی و ساخت تجهیزات دامپزشکی را از دیگر حوزه‌های فعالیت این دفتر ذکر کرد.

 


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر گجت های پوشیدنی هوشمند نخبگان ایرانی در راه بازار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا