با ابزارهای رایگان کاربردی و مکمل توییتر آشنا شوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر از کاربران جدی توییتر باشید، قطعا در استفاده‌های روزمره به ابزارهایی برای کاربری بهتر در این شبکه‌ی اجتماعی نیاز پیدا کرده‌اید. به‌عنوان مثال، اگر بخواهید توییتی از یکی از کاربران مشاهده کنید که بیشترین لایک را دریافت کرده است‌، به ابزار جانبی نیاز خواهید داشت. علاوه‌بر ابزارهای تحلیلی متعددی که شرکت‌های نرم‌افزاری دراختیار کاربران قرار می‌دهند، ابزارهای رایگانی هم دردسترس قرار دارند که تا حد زیادی نیاز شما، به‌ویژه در بخش تحلیل آماری را برطرف می‌کنند. درادامه‌ی این مطلب تک تایمز، با تعدادی از ابزارهای رایگان و کاربردی برای توییتر آشنا می‌شویم.

FollowFly؛ پیداکردن پست‌هایی با بیشترین ریتوییت یا تعداد لایک

توییتر ابزاری برای پیداکردن پرطرفدارترین توییت‌های کاربر ندارد. درواقع، نمی‌‌توانید حتی در حساب کاربری‌تان، توییت‌هایی را پیدا کنید که بیشترین لایک یا آمار ریتوییت داشته‌اند. برای انجام این کار، به ابزارها و اپلیکیشن‌های متفرقه نیاز دارید و FollowFly یکی از ابزارهای برتر و ساده محسوب می‌شود.

FollowFly - پیدا کردن پست‌هایی با بیشترین ریتوییت یا تعداد لایک

برای استفاده از ابزار FollowFly، تنها باید پس از مراجعه به وب‌سایت اصلی، نام کاربری مدنظر از توییتر را در فیلد جست‌وجو وارد کنید. سپس،‌ تمامی توییت‌های کاربر دلخواه نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن‌ها را به‌ترتیب جدیدترین، بیشترین تعداد پست، بیشترین ریتوییت یا بیشترین لایک مرتب کنید. البته به‌‌دلیل محدودبودن API توییتر، تاریخچه‌ی کاملی از فعالیت‌های کاربر را مشاهده نخواهید کرد. درنهایت، می‌توان فعالیت‌های یک هفته یا یک ماه یا یک سال قبل را مشاهده کرد.

با ابزار FollowFly می‌توانید پرطرفدارترین توییت‌های خودتان را هم مشاهده کنید

علاوه‌بر مشاهده‌ی توییت‌ها و آمارهای حساب کاربری دیگران، می‌توانید با حساب کاربری خود هم وارد FollowFly شوید که تایم‌لاین شما را با ظاهری جدید نمایش می‌دهد. به‌همین‌ترتیب، می‌توانید توییت‌ها را به ترتیب بیشترین ریتوییت یا بیشترین تعداد لایک مرتب کنید؛ درنتیجه، دیگر فقط به رتبه‌بندی پیش‌فرض توییتر یا رتبه‌بندی به ترتیب آخرین توییت محدود نخواهید بود.

Affinitweet؛ آمار جذاب در توییتر در ارتباط با خودتان

اگر با حساب کاربری شخصی وارد وب‌سایت Affinitweet شوید، نکات و آمارهای جالبی درباره‌ی حساب کاربری‌تان مشاهده می‌کنید. برخی از نکات بسیار جذاب هستند و شاید قبلا به آن‌ها فکر هم نکرده باشید. تمامی خدمات وب‌سایت رایگان هستند و به نصب اپلیکیشن یا کار اضافه‌ی دیگری نیاز ندارید. با استفاده از Affinitweet، می‌توان اطلاعات زیادی مشاهده کرد که درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. فهرست کاربری‌های کامل در وب‌سایت رسمی دیده می‌شود:

  • Famous Followers: از میان کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، کدام‌یک دنبال‌کنندگان بیشتری دارند؟
  • Frienships: درباره‌ی ارتباط و دوستی خود با کاربران دیگر در توییتر اطلاع کسب می‌کنید.
  • Top Friends: بهترین دوستان شما در توییتر چه کسانی هستند؟
  • Hidden Twin: کدام کاربر در توییتر بیشترین شباهت را به شما دارد؟
  • First to Follow: حساب کاربری خود را با حسابی دیگر مقایسه کنید تا بفهمید کدام‌یک زودتر دیگری را دنبال کرده است؟
  • Common Friends: دوستان مشترک خود را با دیگران پیدا کنید.
  • Tweet Rate: تعداد توییت‌کردن خود را با فرکانس دیگر کاربران مقایسه کنید.
  • Emoji Mood: شما کدام شکلک را بیش از همه توییت می‌کنید؟

Affinitweet - آمار جذاب در توییتر در ارتباط با خودتان

نکته‌‌ی مهم این است که Affinitweet نتیجه‌ی بررسی‌های بالا را توییت می‌کند. البته می‌توانید با غیرفعال‌کردن گزینه، از اشتراک نتایج جلوگیری کنید.

ThreadCache؛ پیداکردن بهترین رشته توییت‌ها

محدودیت ۲۸۰ نویسه (کاراکتر) توییتر مانعی برای انتشار پست‌های بلندتر به‌وسیله‌ی کاربران نیست؛ به‌ویژه با استفاده از رشته‌توییت، می‌توان مطالب بلند را به‌صورت توییت‌های پشت‌سر‌هم منتشر کرد. برخی از این دست مطالب، بسیار جذاب و پرطرفدار و حتی آموزنده هستند. با استفاده از ThreadCache، می‌توانید جذاب‌ترین رشته‌توییت‌ها را پیدا کنید.

با واردشدن به وب‌سایت TreadCache، به‌طور‌پیش‌فرض جدیدترین رشته‌توییت‌ها را مشاهده می‌کنید که در حال مشهور‌شدن هستند. در همان صفحه‌ی اصلی، می‌توانید فیلترهایی برای نمایش توییت‌های جذاب‌تر فعال کنید. به‌عنوان مثال، می‌توان مشخص کرد تنها فیلترهایی مرتبط با موضوع‌های علمی و طراحی و کسب‌وکار نمایش داده شوند. افزون‌براین، ThreadCache امکان جست‌وجو براساس کلمه‌ی کلیدی را هم دراختیار شما قرار می‌دهد.

ThreadCache - پیدا کردن بهترین رشته توییت‌ها

رشته‌توییت‌ها بهترین ابزار برای انتشار متن‌های طولانی هستند

پس از جست‌وجو و پیداکردن رشته‌توییت جذاب، می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی Read، آن را در توییتر مطالعه کنید. خواندن رشته‌توییت در توییتر جذاب‌تر خواهد بود و کل متن را به‌خوبی برایتان نمایش می‌دهد. برای کاربری بهتر، می‌توان این ابزار را با سرویس‌های مخصوص رشته‌توییت همچون Thread Reader یا Treader ترکیب کرد که از بهترین ابزارها برای جست‌وجو در توییتر هستند.

Less Noise؛ پیدا‌کردن کاربرانی که توییت‌های زیادی منتشر می‌کنند

برخی اوقات، توییتر برای کاربران خسته‌کننده می‌شود. دلیل اصلی در اکثر مواقع، این است که برخی از دوستان و کاربران اغلب در حال ارسال توییت هستند و به‌نوعی تایم‌لاین را شلوغ می‌کنند. البته خود توییتر هم ارسال پشت‌سر‌هم و سریع توییت را توصیه می‌کند. به‌نوعی به کاربران توصیه می‌شود تمامی افکار و صحبت‌های خود را توییت کنند. بااین‌حال، می‌توان برای کمی خلوت‌تر‌کردن تایم‌لاین، برخی از کاربران با تعداد و نرخ توییت زیاد را دنبال نکرد.

Less Noise - پیدا کردن کاربرانی که توییت‌های زیادی منتشر می‌کنند

پس از ورود به وب‌سایت Less Noise، تنها باید با حساب کاربری توییتر خود وارد وب‌سایت شوید تا در میان کاربران، آن‌هایی را شناسایی کنید که بیشترین توییت را ارسال می‌کنند. درنتیجه‌ی جست‌وجو، نام کاربری و تعداد میانگین توییت در یک روز را برای هر کاربر مشاهده می‌کنید. به‌راحتی با کلیک‌کردن روی هر نام کاربری می‌توان حساب کاربری فرد را در توییتر مشاهده و او را آنفالو یا ساکت (Mute) کرد.

Secateur؛ مسدود یا ساکت کردن حساب‌های کاربری به‌همراه فهرست دنبال‌کنندگان

توییتر هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، احتمال تبدیل‌شدن به مکانی آزاردهنده را دارد. درواقع، با تعدادی از کاربران و مجموعه‌ای از دنبال‌کنندگان آن‌ها روبه‌رو می‌شوید که صحبت‌های آزاردهنده یا نفرت‌پراکنی منتشر می‌کنند. به‌هرحال، شاید بخواهید بخشی از این محتوا یا هرگونه محتوای خلاف میل خود را کاملا حذف و مخفی کنید. برای چنین کاربردهایی، Secateur بهترین نتایج را دارد. با استفاده از خدمات رایگان این وب‌سایت، می‌توانید حساب‌های کاربری خاصی و تمامی دنبال‌کنندگان حساب مذکور را را مسدود یا ساکت کنید تا برای مدت مشخصی، اثری از محتوای آن‌ها در تایم‌لاین توییتر شما نباشد.

Secateur - مسدود یا ساکت کردن حساب‌های کاربری به‌همراه فهرست فالورها

با استفاده از Secateur، می‌توان حساب‌های کاربری را برای دوره‌های زمانی مشخص همچون ۶ هفته، سه ماه، ۶ ماه، یک سال یا برای همیشه مسدود و در گزینه‌ها، مسدودکردن یا باز‌بودن دنبال‌کنندگان را انتخاب کرد. اگر از میان حساب‌های کاربری که دنبال می‌کنید، افرادی حساب کاربری مسدود یا ساکت‌شده را دنبال می‌کنند، Secateur آن‌ها را هم به‌طور‌پیش‌فرض مسدود می‌کند. البته در تنظیمات می‌توان مشخص کرد فهرست فالوینگ خودتان مسدود نشود.

[email protected]؛ آسان‌ترین راه برای دانلود ویدئو از توییتر

کاربران توییتر محتوای ویدئویی جذابی در موضوع‌های گوناگون به‌اشتراک می‌گذارند. اگرچه توییتر با تمرکز بر محتوای ویدئویی طراحی نشده است، استفاده از آن برای انتشار ویدئو هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. باوجوداین، ویدیوهایی که در توییتر منتشر می‌شوند، شاید به انتخاب خود کاربر یا پلتفرم حذف شوند. دراین‌میان، اگر به‌دنبال دانلود ویدئویی هستید تا همیشه آن را دراختیار داشته باشید، سرویسی بهتر از ThisVid نخواهد بود.

this_vid@ - آسان‌ترین راه برای دانلود ویدیو از توییتر

در ادامه بخوانید:

برای استفاده از سرویس دانلود ویدئو، ابتدا باید حساب کاربری مرتبط با ربات دانلودکننده را دنبال کنید. سپس برای دانلود ویدئو از هر توییت مدنظر، تنها باید یک پاسخ با نوشتن حساب کاربری [email protected] ارسال کنید. پس از چند دقیقه، پاسخی به توییتتان ارسال می‌شود که لینک دانلود ویدئو در آن قرار دارد. تمامی ویدیوهایی که قصد دارید دانلودشان کنید، در وب‌سایت ThisVid در بخشی به‌نام خودتان نگه‌داری می‌شود و می‌توان هرکدام را در فرمت mp4 دانلود کرد.

ابزارهای یادشده در این مقاله، همگی برای بهبود تجربه‌ی کاربری در توییتر کاربرد دارند. البته هیچ ابزاری قطعا جایگزین کاربری اصلی از خود شبکه‌ی اجتماعی نمی‌شود. فراموش نکنید هر شبکه‌ی اجتماعی هم قوانین نانوشته و فرهنگ خاص خود را دارد که برای فعالیت بهینه در آن، باید قوانین را بشناسید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع