حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروش فوری رنو مگان در بازار با خودرو 45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروش محصولات رنو در بازار ایران به دلیل رونق هیشگی محصولات این شرکت در ایران تا حدی آسان است، اما نباید درخواست بالای فروش خودرو کارکرده محصولات رنو را بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی حین معامله را فراموش کرد. به طور مثال خرید و فروش رنو مگان کارکرده در بازار پر هیجان این روزهای بازار خودرو که محصولات متعددی از شرکت رنو در حال خرید و فروش است و در مقابل خودروهای چینی در بازار به خوبی با خودروهای فرانسوی رقابت قیمتی دارند، نیاز به مشاوره فروش دارد.

 نگاهی به مشخصات فنی و ظاهری رنو مگان

رنو مگان یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین محصولات کمپانی فرانسوی رنو است که در قالب بدنه هاچبک و سدان از سال ۱۹۹۵ روانه بازار شد و تاکنون چهار نسل از آن به مجامع بین‌المللی راه پیدا کرده است.

نسل دوم رنو مگان که طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ روی خطوط تولید این شرکت حضور داشت، در بازه ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ توسط پارس خودرو مونتاژ شد و به دست مشتریان ایرانی رسید. پیش از آن نیز برخی نمونه‌های وارداتی رنو مگان در کشورمان حضور یافته بودند. رنو مگان ابتدا با پیشرانه ۱.۶ لیتری مشترک با رنو ال ۹۰ از سال ۸۷ به خریداران ایرانی تحویل شد اما در سال ۸۸ نمونه پرقدرت‌تر دو لیتری آن پا به میدان گذاشت و به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار کشورمان تبدیل شد. در ادامه قصد داریم تا رنو مگان را از جهات مختلف همچون طراحی ظاهری و داخلی، امکانات، مشخصات فنی وضعیت فروش در بازار ایران مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری رنو مگان

رنو مگان در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم میلادی طراحی شده و حدودا ۱۹ تا ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد. بنابراین اگر چهره این خودرو به نظرتان کمی قدیمی جلوه می‌کند بدانید که کاملا حق دارید و غیر از این نیز نباید انتظاری از طراحی ظاهری رنو مگان داشت. با این حال به دلیل آنکه بازار کشور ما مملو از مدل‌های قدیمی همچون پژو پارس، رنو پارس تندر ۹۰ و غیره شده است، می‌توان طراحی ظاهری رنو مگان را نسبتا خوشایند و تا حدودی اسپرت قلمداد کرد.

در نمای روبرو شاهد حالت اخم آلوده چراغ‌های جلو هستیم که فرمی نسبتا خشن به خود گرفته‌اند. با این حال طرح قسمت مشکی رنگ سپر به همراه مجرای تهویه میانی آن فرمی لبخندگونه را در ذهن تداعی می‌کند؛ بنابراین شاید در نگاه اول شمایل چهره رنو مگان اندکی نامتجانس و متناقض به نظر برسد. بدنه خودرو نیز حالتی نسبتا حجیم داشته و حجم پردازی‌های مدرن امروزی کمتر در آن به چشم می‌خورد. با این وجود، استفاده از گلگیرهای برآمده و یک خط شانه‌ای در نمای جانبی سبب شده تا حالت خوش‌فرم‌تری برای این قسمت از رنو مگان را شاهد باشیم.

 طراحی عقب خودرو نیز جزئیات زیادی را در خود جای نداده و چندان جذاب به نظر نمی‌رسد؛ البته طرح این بخش نسبت به طراحی چهره دلنشین‌تر و منطقی‌تر جلوه می‌کند.

به طور کلی می‌توان چنین برداشت کرد که طراحی ظاهری رنو مگان گرچه در قیاس با محصولات جدید کره‌ای و چینی بسیار قدیمی و کلاسیک احساس می‌شود اما با این حال به دلیل تنوع نه چندان گسترده سدان‌های جمع‌وجور هم‌قیمت با رنو مگان، مشتریان ایرانی نسبت به ظاهر این خودرو انتقادات چندانی از خود بروز نداده‌اند.

طراحی داخلی رنو مگان

با ورود به فضای داخلی رنو مگان متوجه یک داشبورد نسبتا حجیم با طراحی نه چندان مدرن و دلنشین خواهید شد که کنسول میانی آن در قیاس با مدل‌های مشابه حالت دلنشینی نداشته و نسبتا زشت به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان نیز به صورت سه شاخه و ساده طراحی شده اما پنل کیلومتر شمار پشت آن جلوه‌های بصری جذاب‌تر و اسپرت را در مقابل چشمان راننده رقم زده است. در این بین طراحی اهرم ترمز دستی و مکان قرارگیری کلیدهای شیشه بالابر در نوع خود متمایز و خاص است.

جنس متریال به کار رفته در کابین نیز گرچه از نوع مرغوب نیست اما می‌تواند رضایت خاطر مشتریان داخلی را در پی داشته باشد. همچنین کابین رنو مگان بسیار جادار بوده و سرنشینان بزرگسال در ردیف عقب یا جلو با محدودیت خاصی از نظر فضای سر، پاها و زانوها مواجه نخواهد بود. گنجایش صندوق عقب رنو مگان حدود ۵۵۰ لیتر بوده که فضایی کاملا وسیع و جادار را برای جای دادن لوازم یک مسافرت خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به طور کلی برای جمع‌بندی می‌توان چنین اظهار داشت که طراحی داخلی رنو مگان از نظر بصری کاملا قدیمی و نه چندان دل‌چسب به نظر می‌رسد و نمی‌توان آن را با محصولات جدید مقایسه کرد؛ با این حال گنجایش کابین و صندوق عقب جزو نکات مثبت این قسمت به حساب آمده و از این حیث می‌تواند رضایت کامل مشتریان را در پی داشته باشد.

آپشن‌ها و امکانات رنو مگان 

رنو مگان در دو نسخه ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی به بازار کشورمان راه پیدا کرده است. در این بین مدل 2000 حکم نمونه فول آپشن را داشته و از امکانات رفاهی و ایمنی زیر بهره می‌برد: سنسور باران، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفلABS ، اتولایت، چراغ مه شکن جلو، چراغ سقفی جلو، چراغ مرکزی، چراغ مطالعه جلو و عقب، چراغ کف درها، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم صوتی با چهار اسپیکر ۱۵ وات، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کارت هوشمند استارت، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیمات صندلی‌های جلو به صورت دستی، صندلی عقب دو تکه، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، شیشه بالابر آنتی‌ترپ و تک لمس، پرده عقب و جانبی.

 مشخصات فنی رنو مگان

همانطور که پیشتر اشاره شد، رنو مگان مونتاژی در قالب دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی روانه بازار کشورمان شده است. توان خروجی و گشتاور مدل ۱۶۰۰ سی سی به ترتیب برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۲ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل حدود ۱۰.۹ ثانیه بوده و ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت خواهد گرفت. میانگین مصرف سوخت رنو مگان ۱۶۰۰ چیزی در حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

 از طرف دیگر رنو مگان ۲۰۰۰ از پیشرانه قدرتمندتر چهار سیلندر تنفس طبیعی برخوردار شده است. قدرت این موتور برابر با ۱۳۶ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۱۹۱ نیوتون متر می‌رسد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ رنو مگان ۲۰۰۰ برابر ۹.۴ ثانیه ارزیابی شده و بیشینه سرعت این خودرو ۲۱۰ نیز کیلومتر بر ساعت است. حدود ۷.۸ لیتر سوخت نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط مگان ۲۰۰۰ مصرف می‌شود. رنو مگان ۲۰۰۰ معادل ۱۳۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

مزایا و معایب رنو مگان

از جمله مهمترین مزیت‌های رنو مگان می‌توان به کابین جادار، توانایی فنی مناسب به ویژه در نسخه ۲۰۰۰ سی سی، مصرف سوخت متعادل، ایمنی مطلوب و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور اشاره کرد. از طرف دیگر لوازم بدنه گران‌تر در مقایسه با سدان‌های اقتصادی موجود در بازار و تکنولوژی قدیمی جعبه دنده آن کمی انتقاد برانگیز خواهد بود.

بررسی وضعیت فروش رنو مگان در ایران

 با توجه به سابقه نسبتا مطلوب محصولات رنو در بازار ایران بعلاوه توانایی فنی مناسب، گستردگی لوازم یدکی و خدمات پس از فروش و نیز دوام فنی درخور، رنو مگان به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سدان‌های جمع و جور و نیمه‌اقتصادی بازار ایران تبدیل شده است. بنابراین به راحتی می‌توان اظهار داشت که وضعیت فروش رنو مگان کارکرده در سطح مطلوبی قرار داشته و بازار پررونقی برای نمونه‌های دست دوم آن در ایران وجود دارد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع