حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رکورد گینس بیشترین سرعت زمینی به جسی کامبس رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه اوت سال ۲۰۱۹، فاجعه‌ای در دنیای اتومبیل‌رانی رخ داد و جسی کامبس درحالی‌که سعی در ثبت رکورد سرعت زمینی جدیدی داشت، در تصادف درگذشت. هم‌اکنون کتاب رکوردهای جهانی گینس با نام‌گذاری رسمی این زن به‌عنوان سریع‌ترین راننده خودرو زن، دستاوردها و تلاش‌های او را ستود. این سازمان برای رسیدن به رکورد سرعت ۸۴۱/۳۳۸ کیلومتربرساعت، عنوان «سریع‌ترین زن دارای رکورد سرعت زمینی» را به او اعطا کرد.

جسی کامبس در تلاش بود تا در سال ۲۰۱۳ با خودروجت (jet car) به سرعت ۶۴۱ کیلومتربرساعت در بستر دریاچه خشک صحرای اَلوُرد در ایالت اورگان دست یابد. او توانست پیش از تصادف این سرعت را به‌نام خود در گینس ثبت کند. بااین‌حال سرعت جدید او، رکورد پیشین ۸۲۵/۱ کیلومتربرساعت کیتی اونیل را که از سال ۱۹۷۶ بدون تغییر باقی مانده بود، ارتقا داد. 

راننده زن جسی کامبس با لباس قرمز در کنار خودرو در صحرا

جسی کامبس در هنگام تصادف و مرگ، تنها ۳۹ سال داشت. او در آن سن نسبتا کم، جایگاه و محبوبیت خاصی در دنیای خودرو به دست آورد و به‌عنوان سازنده‌ای ماهر، مسابقه‌دهنده و مجری رسانه‌ای در نمایش‌های تلویزیونی مانند Overhaulin ،Xtreme ۴x۴ ،Mythbusters و All Girls Garage ایفای نقش کرد. 

در ادامه بخوانید:

جسی کامبس نویسنده مطالب خودرویی در نشریه‌ی اتوبلاگ نیز بود و علاوه براین به‌عنوان مجری برنامه‌ی «The List» در کل اجرای ۷۰ قسمتی خود از دسامبر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۷ جلوی دوربین رفت. این نمایش در سال ۲۰۱۳ از شبکه سرعت (Speed Network) و در سال ۲۰۱۵ از ولوسیتی (Velocity) پخش شد. نمایش The List سال ۲۰۱۴ در بخش سفر و ماجراجویی موفق به دریافت جایزه فیلم و ویدئوی آنلاین وبی شد. کامبس علاوه بر سایر برنامه‌های تلویزیونی، در «گاراژ جی لنو» هم حضور یافت.

جسی کامبس علاوه بر ثبت رکورد سرعت، موفقیت‌های دیگری نیز دارد. او اولین زنی بود که موفق به کسب پیروزی در کلاس خودروهای خاص مسابقات کینگ آف همرز (King of Hammers) شد و در این مسابقات عنوان قهرمان ملی را به دست آورد. او همچنین در سال ۲۰۱۱ در مسابقات Baja ۱۰۰۰ به مقام دوم در کلاس خود دست یافت.

خودرو جسی کامبس در تلاش برای ثبت رکورد سرعت گینس در صحرا

موزه خودرو پیترسن در لس آنجلس برای بزرگداشت جسی کامبس، در سال ۲۰۱۹ نمایشگاهی با نام «جسی کامبس: زندگی با تمام سرعت» ​​برگزار کرد. این نمایشگاه شامل موتورسیکلت‌های او، لوازم و وسایل شخصی مسابقه‌ای (شامل کلاه، دستکش و سایر لباس‌های مسابقه) و غنائم مسابقه بود. کمک‌های مالی در این رویداد به منظور حمایت از زنان در زمینه‌های مکانیکی به بنیاد جسی کامبس اختصاص یافت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع