حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمازون وارد بازار خودروهای خودران شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آمازون اعلام کرده است که شرکت تکنولوژی Zoox را با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است و از این طریق وارد بازار خودروهای خودران شده است. 

آمازون در گذشته نیز تحقیقات داخلی در این حوزه داشته و روی استارتاپ‌هایی در این حوزه سرمایه‌گذری کرده است؛ اما خرید این شرکت برای آمازون قدم بزرگی به سمت خودروهای خودران بوده است. آمازون قصد دارد که ناوگان خودروهای خودران را برای اوبر و وایمو و دیگر تاکسی های اینترنتی فراهم کند. 

همچنین آمازون می‌تواند با توسعه این تکنولوژی، ارسال محصولات خود را با روش جدید و بهینه‌ای انجام دهد. اگر آمازون بتواند با موفقیت کامیون‌های خودرانی را تولید کند، می‌تواند ارسال محصولات خود را به صورت شبانه‌روزی و هفت روز هفته انجام دهد و خریدهای مشتریان را در همان روز برایشان ارسال کند؛ اما این موضوع باعث کاهش اشتغال افراد در این شرکت هم می‌شود.

شرکت Zoox تقریبا هزار کارمند دارد و از این به بعد نیز توسط مدیران قبلی خود مدیریت خواهد شد. این شرکت در حال توسعه یک خودرو خودران بوده است که نه فرمان دارد و نه جلو و عقب آن مشخص است. با این طراحی، این خودرو خودران می‌تواند در هر جهتی حرکت کند و عملکرد بهتری داشته باشد. این شرکت قصد داشت که سرویس تاکسی‌های ربات خود را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند؛ اما نرم‌افزار این تاکسی آماده نشد و این پروژه به تعویق افتاد. 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع