اسپیس ایکس برای اولین بار تصاویری از ابر مخازن موشک استارشیپ منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت فضایی اسپیس ایکس که قرار است با استفاده از موشک استارشیپ انسان را به ماه ببرد و سپس از آنجا به مریخ سفر کند، تصاویری از مخازن سوخت غول پیکر موشک استارشیپ خود را منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، موشک استارشیپ متعلق به شرکت خصوصی اسپیس ایکس قرار است ابتدا به کره ماه و سپس به مریخ سفر کند. ایلان‌ماسک بنیان گذار این شرکت تصاویری از مخازن سوخت غول پیکر این موشک منتشر کرد. در این تصاویر که در حساب توییتر ایلان‌ماسک قرار داده شده است تصاویر بسیار جالبی از مخازن سوخت موشک به اشتراک گذاشته شده که نشان دهنده عظمت این پروژه خواهد بود ‌

ایلان ماسک در پست توییتر خود اعلام کرد که به زودی جزئیات بیشتری از این ماموریت منتشر خواهد کرد. وی سعی دارد در اوایل ماه سپتامبر نیز یک گزارش کامل از این پروژه به مردم ارائه دهد. وی همچنین اظهار داشته است که در ساخت این مخازن محکم کاری‌های لازم انجام می‌شود تا این مخزن ها بتوانند شرایط سخت فضا را تحمل کنند.به همین دلیل آزمایشهای شرکت اسپیس به دفعات و با دقت زیاد انجام می شود.

بسیاری معتقدند که این جلسه گزارش پروژه استارشیپ بسیار هیجان انگیز خواهد بود. زیرا اسپیس‌ایکس در طی چهار سال گذشته تنها یک بار یک جلسه گزارش در مورد این پروژه برگزار کرده و اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که مخازن ساخت این شرکت بسیار بزرگ است به حدی که قرار گیری یک انسان روی آن مانند وجود یک مورچه کوچک به نظر می رسد. اسپیس ایکس اعلام کرده است که موشک استارشیپ در ماموریت خود در سفر به ماه از این دو مخزن استفاده خواهد کرد. این مخازن حدود ۱۲۲ متر طول و ۹ متر قطر دارند و می توانند حدود ۱۵۰ تن بار را در خود جای دهند یا به بیان دیگر به وسیله این مخازن می توان ۱۰۰ نفر را به فضا فرستاد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر اسپیس ایکس برای اولین بار تصاویری از ابر مخازن موشک استارشیپ منتشر کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا