حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پیشتازی دوج و کیا در مطالعه کیفیت اولیه J.D. Power

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درحالی‌که برخی فکر می‌کردند سال ۲۰۲۰ نمی‌تواند سال خوبی برای برخی خودروسازان باشد، دوج و کیا در مطالعه کیفیت اولیه مؤسسه J.D. Power رتبه‌های برتر را به دست آوردند. شاید با خواندن این خبر کمی غافلگیر و حتی ناامید شده باشید، زیرا دوج معمولاً خودروهای مدرن و خیلی جدیدی تولید و عرضه نمی‌کند. در حقیقت سبد محصولات این شرکت بسیار قدیمی است و آن‌ها هنوز شاسی‌بلند دوج جورنی کراس‌رود را به‌همراه برخی مدل‌های مدل‌های قدیمی مانند دوج چارجر و چلنجر می‌فروشند.

خودرو عضلانی / muscle car دوج / dodge قرمز رنگ در برف زمستان

با این وجود، ترکیب قدیمی محصولات دوج می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های آن باشد زیرا J.D. Power خاطرنشان کرد:

کیفیت خودروهای جدید عمدتا به فناوری بدون دردسر و مشکل وابسته است. سیستم‌های سرگرمی خودرو از مهم‌ترین مقوله‌ها هستند، زیرا تقریبا یک چهارم کلیه مشکلات ذکر شده توسط صاحبان وسایل نقلیه جدید مربوط به سیستم سرگرمی است. از جمله مهم‌ترین مشکلات خودروهای جدید می‌توان به سیستم تشخیص صدای داخلی، اتصال اندروید اتو و اپلی کارپلی، صفحه‌نمایش لمسی، سیستم‌های ناوبری داخلی و اتصال بلوتوث اشاره کرد.

باتوجه‌به عدم استفاده دوج از جدیدترین و آخرین قابلیت‌های فناوری، آن‌ها تا حد زیادی از شکایت‌های مربوط به خودروهای جدید در امان ماندند. مطمئناً این رویکرد کارها را خیلی ساده‌تر می‌کند و فیات کرایسلر اتومبیلز از نتیجه آن کاملا خوشحال بود؛ زیرا آن‌ها خاطرنشان کردند که دوج به اولین برند بومی آمریکایی تبدیل شده که موفق به دستیابی به رتبه ۱ طی ۳۴ سال مطالعه معتبر شده است.

مطالعه کیفیت اولیه شرکت های خودروسازی آمریکا موسسه جی دی پاور / j.d power

محصولات دوج و کیا در ۹۰ روز اول مالکیت، ۱۳۶ مشکل در هر صد وسیله نقلیه ثبت کردند و درنتیجه این دو برند به‌طور مشترک در رتبه نخست فهرست J.D. Power قرار گرفتند. بااین‌حال، دستاورد کیا چندان تعجب برانگیز نیست زیرا این ششمین سال متوالی است که آن‌ها رتبه برتر را در میان خودروسازان تولید انبوه بازار کسب کردند. در ادامه فهرست، شورولت و رم با ۱۴۱ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه، به‌طور مشترک در رده دوم قرار گرفتند. پس از آن‌ها جنسیس با ۱۴۲، میتسوبیشی با ۱۴۸ و بیوک با ۱۵۰ مشکل در هر صد خودرو ایستادند.

میانگین صنعت خودرو ۱۶۶ مشکل در هر صد وسیله نقلیه بود و برندهای آمریکایی امسال به طرز شگفت‌انگیزی در رتبه‌بندی جایگاه خوبی داشتند؛ زیرا جی‌ام‌سی با ۱۵۱، جیپ با ۱۵۵ و کادیلاک با ۱۶۲ مشکل در هر صد خودرو جدید حتی بهتر از حد متوسط ​​عمل کردند. مؤسسه جی.دی پاور خاطرنشان کرد که این بهترین عملکرد خودروسازان دیترویت در مقایسه با برندهای خارجی در تاریخ انجام این مطالعه است.

در ادامه بخوانید:

البته در این مطالعه، برندهای لوکس عملکرد رضایت‌بخشی نداشتند. جگوار به ازای هر صد وسیله نقلیه ۱۹۰ مشکل داشت، درحالی‌که این رقم برای مرسدس بنز به ۲۰۲ مشکل می‌رسد. پس از این دو، ولوو با ۲۱۰، آئودی با ۲۲۵ و لندرور با ۲۲۸ مشکل قرار داشتند. با وجود عملکرد ناامیدکننده این شرکت‌ها، آن‌ها بدترین‌های فهرست جی.‌دی پاور نبودند. این افتخار به خودروساز برقی تسلا رسید که برای نخستین بار محصولاتش در رتبه‌بندی کیفیت اولیه مؤسسه جی‌.دی پاور بررسی شد. تسلا در این رتبه‌بندی با ۲۵۰ مشکل به ازای هر صد خودروی جدید در مکان آخر ایستاد.

داگ بتس، رئیس بخش خودرو مؤسسه J.D. Power در این زمینه گفت:

برخلاف سایر تولیدکنندگان، تسلا به ما اجازه نمی‌دهد مشکلات مربوط به مالکان خودروهایش را در ۱۵ ایالت بررسی کنیم.

با وجود این مانع، بتس گفت که ما توانسته‌ایم نمونه‌های کافی از نظرسنجی مربوط به مالکان خودروهای تسلا را در ۳۵ ایالت دیگر جمع‌آوری کنیم و طبق آن، نمره تسلا را محاسبه کردیم. بااین‌حال، رتبه‌بندی مربوط به تسلا رسمی نیست زیرا این شرکت معیارهای بررسی کیفیت را الزاماً برآورده نکرده است.

در میان خودروهای برتر، شورولت سونیک با ۱۰۳ مشکل در هر صد وسیله نقلیه بهترین امتیاز را کسب کرد. سایر محصولات برتر شامل آئودی A3، کادیلاک CT5، فورد موستانگ و جنسیس G70 بودند. پس از این مدل‌ها، خودروهایی مانند بی‌ام‌و سری ۸، نیسان ماکسیما، لکسوس GX و جگوار E-Pace قرار گرفتند.

مطالعه کیفیت اولیه (IQS) مؤسسه جی.دی پاور از معیار تعداد مشکلات گزارش‌شده در ۱۰۰ وسیله نقلیه طی ۹۰ روز اول مالکیت برای بررسی کیفیت کلی برند و رتبه‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌کند. درنتیجه طبق رتبه‌بندی این مؤسسه، هرچه محصولات شرکتی تعداد مشکلات کمتری داشته باشد، رتبه بهتری کسب می‌کند و برعکس.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع