حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرویس جدید گوگل امکان دسترسی همگانی به کامپیوتر کوانتومی این شرکت را فراهم می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل اعلام کرد به زودی سرویس جدید خود را برای استفاده شرکت ها از کامپیوتر کوانتومی خود فراهم خواهد کرد. در این سرویس شرکت ها می توانند برای برطرف کردن مشکلات خودشان از راه حل های ارائه شده از سوی شرکت استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تعداد کامپیوترهای کوانتومی فعال و در دسترس محدود است. با این حال با کمک همین تعداد کامپیوتر کوانتومی می‌توان پیچیده ترین مسائل ریاضی و فیزیک را حل کرد. کامپیوترهای کوانتومی نیازمند رسیدگی دائمی و همچنین سیستم های خنک کننده قوی هستند. اولین کامپیوتر کوانتومی در دسترس مربوط به شرکت آی‌بی‌ام بود که اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی رابطی را برای دسترسی عموم فراهم کرده بود. این رابط خیلی سریع مورد تایید برنامه نویسان قرار گرفت.

اکنون گوگل در نظر دارد تا پوژه‌ای را پیاده سازی کند که شبیه به رابط کاربری آی بی ام خواهد بود. برای این کار یک مرکز کامپیوتر ویژه در سانتا باربارا راه اندازی می‌کند. به همین دلیل گوگل یک نسخه آزمایشی از این برنامه در شرکت خود راه اندازی کرده است که به عنوان زیرساخت اصلی پروژه شناخته می شود.

 نیون، مدیر ارشد این پروژه در مصاحبه‌ای در مورد آن گفته است: هدف از ایجاد این پروژه استفاده از کامپیوتر های کوانتومی با کمک تحلیل داده ها از طریق طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته ای است. همچنین در این پروژه می توان داده ها را برای تمرین دادن به شبکه های عصبی اماده کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر سرویس جدید گوگل امکان دسترسی همگانی به کامپیوتر کوانتومی این شرکت را فراهم می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا