کارایی بیش از اندازه کرو دراگون باعث شد تا ۱۴ روز بیشتر در فضا بماند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کارشناسان ناسا اعلام کردند که کپسول سرنشین‌دار کرو دراگون توانسته است بازدهی بیش از حد انتظار داشته باشد. به همین دلیل مدت زمان بیشتری در فضا می ماند و مسافران بیشتری را به زمین خواهد آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دراگون ماه پیش به همراه دو فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد. برنامه اسپیس ایکس برای این کپسول از این قرار بود که پس از چند هفته این کپسول به همراه ۲ مسافرش به زمین بازگردانده شود. اما به نظر می‌رسد کارایی این کپسول در تولید انرژی باعث شده است که برنامه های ناسا تغییر پیدا کند و این کپسول ۱۴ روز بیشتر در ایستگاه بین المللی بماند.

کپسول کرو دراگون با کمک پنل های سولار انرژی خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل می کند. در برنامه های آزمایشگاهی این کپسول با کمک انرژی تولید شده می توانست چند هفته در فضا بماند. اما اکنون به نظر می رسد که بازدهی کپسول بیشتر از تصور کارشناسان بوده است.

همچنین برنامه های ناسا برای برگرداندن دو فضانورد نیز شامل تغییراتی شده است. این سفینه قرار بود تنها دو فضانورد ناسا را که سرنشین های اولیه آن به شمار می رفتند به زمین برگرداند. اما اکنون دو فضانورد دیگر نیز به آن اضافه شده اند .سفر بازگشت این کپسول اوایل آگوست یا اواسط مرداد انجام خواهد گرفت.

این دو فضانورد ناسا تجربه یک پیاده‌روی فضایی را برای افزایش بازدهی باتری های ایستگاه انجام داده اند. اکنون با ماندن بیشتر آنها در ایستگاه فضایی ناسا قصد دارد تا آزمایش های دیگری از جمله سیستم تهویه هوای ایستگاه بین المللی را نیز انجام دهد. فرود کپسول دراگون همانند فضاپیمای آپولو با کمک چتر نجات و در اقیانوس انجام خواهد شد. در نهایت بازگرداندن سالم فضانوردان به زمین پایان ماموریت این کپسول خواهد بود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر کارایی بیش از اندازه کرو دراگون باعث شد تا ۱۴ روز بیشتر در فضا بماند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا