توییتر هر هفته برای شناسایی ربات‌ها در پلتفرم خود میلیون‌ها حساب کاربری را بررسی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیر فناوری توییتر، پاراگ آگراوال در صحبت‌های جدید خود از برنامه‌های شرکت برای مقابله با حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها خبر داد. او می‌گوید توییتر هر هفته میلیون‌ها حساب کاربری را بررسی می‌کند تا ربات یا انسان بودن آن‌ها را شناسایی کند.

استفاده از حساب‌های کاربری جعلی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های هر شبکه‌ی اجتماعی محسوب می‌شود. از سال ۲۰۱۶ که آمریکایی‌ها با چالش‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شدند، این بحران جدی‌تر شد. رسانه‌های اجتماعی بزرگ تقریبا همگی در ایالات متحده فعالیت می‌کنند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ آن کشور نیز احتمال دخالت نیروهای روسیه با استفاده از ربات‌های شبکه‌ی اجتماعی و تأثیرگذاری بر نظر مردم، قوت گرفت. به همین دلیل شرکت‌ها خودرا ملزم کردند تا ابزارهای بهتری برای مقابله با رویکردهای مشابه توسعه دهند. آگراوال در صحبت‌های اخیر در کنفرانس Collision from Home به دسته‌بندی‌های متعدد حساب‌های کاربری جعلی اشاره کرد که برای اهداف مخرب گوناگون استفاده می‌شوند.

برخی از حساب‌های کاربری جعلی کاملا خودکار هستند و در برخی دیگر، یک نیروی انسانی هم در فرایندهای مخرب کمک می‌کند. به‌علاوه، برخی افراد خراب‌کار نیز در حساب‌های کاربری مخرب‌، تنها با هدف دستکاری در گفت‌‌وگوها و حساب‌های کاربری تحت نفوذ مجرمان سایبری فعالیت می‌کنند. آگراوال می‌گوید هرگونه تلاش برای دست‌کاری متن‌ها و پیام‌ها در مسیر فعالیت‌های مخرب چهارگانه‌ی بالا قرار می‌گیرد.

در ادامه بخوانید:

توییتر برای کنترل حساب‌های کاربری و شناسایی عملکرد مخرب، چالش‌هایی را برای کاربران ایجاد می‌کند تا ربات نبودن آن‌ها اثبات شود. در خلال همین فرایند، هر ماه چند میلیون حساب کاربری مسدود می‌شود و دیگر کاربران، حتی نام و توییت آن‌ها را در تایملاین خود مشاهده نمی‌کنند. آگراوال می‌گوید فناوری مورد استفاده در توییتر، تعداد زیادی از حساب‌های کاربری را به‌صورت هم‌زمان تحت نظارت قرار می‌دهد تا الگوهای مخرب را شناسایی کند. به‌عنوان مثال وقتی توییتر فعالیت غیرعادی و مغایر با کاربری عادی از پلتفرم را شناسایی کند، تصمیم به بررسی عمیق حساب کاربری می‌گیرد.

درنهایت شناسایی حساب‌های کاربری جعلی در توییتر چالش‌‌های متعددی برای مدیران دارد. بسیاری از حساب‌های کاربری با وجود اینکه به کاربران انسانی تعلق دارند، شبیه به ربات به‌نظر می‌رسند. این حساب‌ها هیچ عکس پروفایلی ندارند و توییت‌های محدودی هم منتشر کرده‌اند. همچنین امکان استفاده از نام مستعار هم شناسایی انسان‌ها از ربات‌ها را دشوارتر می‌کند. البته آگراوان می‌گوید حساب‌های مشکل‌ساز، آن‌هایی نیستند که شبیه به ربات به‌نظر می‌رسند. درواقع حساب‌های کاربری مخرب، بیش از همه تلاش می‌کنند تا شبیه به کاربر عادی رفتار کنند و شناسایی آن‌ها بسیار دشوار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع