جستجو در اعماق قمرهای زحل و مشتری با رباتهای کوچک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا پایگاه خبری تکنا به نقل از Daily Mail، هم اکنون محققان «آزمایشگاه پیش رانش» جت ناسا سرگرم فعالیت روی ساخت ربات‌های کروی کوچکی به اندازه یک توپ فوتبال هستند که برای اکتشافات آتی به رانشگرهایی مجهز شده اند و با نیروی بخار کار می‌کنند.

اگر ساخت این ربات‌ها اندکی فراتر از مرحله ابتدایی طراحی مفهومی آن، پیش رود، محققان می‌توانند با استفاده از آنها قمرهای یخی مانند اروپا و انسلادوس را که به دور سیاره‌های مشتری و زحل می‌چرخند، بررسی کنند.

تصور می شود که این قمرها دارای اقیانوس‌های زیرسطحی شور از آب مایع هستند اما در مورد سطح این قمرها اطلاعات بسیار کمی وجود دارد که بررسی آنها توسط کاوشگرهای سنتی قمری چالش آور است اما این کار برای ربات‌های جهنده کروی کوچک که با نیروی بخار کار می کنند، آسان است.

این ربات ها که «اسپارو» نامیده می‌شوند، به جای استفاده از سوخت کثیف موشک، با استفاده از نیروی بخار ناشی از حفاری سطوح یخی این قمرها کار می کنند.

در حال حاضر این ربات ها تنها یک ایده نظری هستند و هیچ رباتی هنوز ساخته نشده است. مطالعه در خصوص نحوه فعالیت آنها تنها در شبیه سازی های رایانه ای انجام شده است با این حال محققان امیدوارند که روزی بتوانند از این ربات ها در ماموریتی به این قمرهای یخ زده دوردست استفاده کنند.

 


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر جستجو در اعماق قمرهای زحل و مشتری با رباتهای کوچک پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا