حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استارتاپ ها رویدادهای سرمایه‌گذاری را جدی بگیرند/ ۶ تیم در فرآیند جذب سرمایه و مذاکره

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ۶ استارتاپ ایده‌های خود را در حوزه‌های تجارت الکترونیکی در حضور سرمایه‌گذاران در رویداد جذب سرمایه‌گذاری حوزه IT‌ و ICT ارائه کردند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری ۳ رویداد سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در این رویدادها امکان جذب سرمایه بر روی طرح‌های فناورانه استارتاپ‌ها وجود دارد؛ از این رو پیشنهاد می‌شود استارتاپ‌ها مشارکت در این رویدادها را جدی بگیرند.

علی ناظمی امروز در رویداد جذب سرمایه‌گذاری حوزه IT‌ و ICT که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون سه رویداد در حوزه سرمایه گذاری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است، افزود: رویداد اول در حوزه سلامت و رویداد دوم در حوزه‌ آب و انرژی برگزار شده و در هر رویداد ۶ استارتاپ حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها دانست و اظهار کرد: در دو دوره گذشته ۱۸۰ نفر به صورت آنلاین و حضوری مشارکت داشتند و در رویداد امروز نیز جذب ۵ میلیارد تومان سرمایه درخواست شده است.

ناظمی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد که بر اساس ضرایب ۴ به یک و ۳ به یک متناسب با سطح فناوری، در طرح‌های استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: در صورتی که تیمی در این رویداد برگزیده شود، صندوق نوآوری منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در دو رویداد گذشته از ۱۲ تیم استارتاپی، ۶ تیم تقریبا در فرآیند جذب سرمایه و مذاکره هستند.

وی یادآور شد: با توجه به دستاوردهایی که در این رویدادها به دست آمده، این فضا فرصت مناسبی برای استارتاپ‌ها است؛ از این رو از تیم‌های فناور درخواست می‌شود که مشارکت در این رویدادها را جدی بگیرند؛ چرا که احتمال جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های آنها بالا است.

ناظمی اضافه کرد: علاوه بر آن کارگزار برگزارکننده این رویداد در کنار استارتاپ‌ها برای انجام فرآیندهای عقد قرارداد و کارهای اجرایی هستند و صندوق نوآوری و شکوفایی طبق تعرفه‌ها، هزینه‌های استارتاپ‌ها را تامین خواهد کرد.

وی، هدف صندوق از برگزاری رویدادهای سرمایه‌گذاری را جذب سرمایه در اکوسیستم نوآوری و فناوری دانست و یادآور شد: در این راستا تلاش می‌شود که در دوره حیاتی چرخه عمر استارتاپ‌ها سود و زیان و ریسک‌های استارتاپ‌ها را قبول کنیم تا این تیم‌ها در چرخه عمر فعالیت خود به سرعت بتوانند فرآیندهای تولید محصول خود را طی کنند.

به گزارش ایسنا، رویداد سرمایه‌گذاری IT و ICT از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور ۶ استارتاپ فعال در این حوزه به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

در ادامه برگزاری رویداد جذب سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌های حوزه‌های IT و ICT از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۶ استارتاپ ایده‌های خود را برای جذب سرمایه ارائه کردند.

ایده‌های این استارتاپ‌ها به این شرح است:

ایده سامانه جامع مدیریت پسماند:

عدم تفکیک زباله از منزل، وجود کودکان کار و آلوده بودن ۳۰ درصد پسماندها به شیرابه از چالش‌های زباله‌ها هستند، در این راستا یکی از استارتاپ‌های مستقر در ناحیه نوآوری شریف سامانه‌ای برای تفکیک زباله از مبدا را پیاده‌سازی کرده است که در تعامل با پیمانکاران هر شهر در این حوزه اقدام می‌شود.

سرمایه مورد نیاز برای پیاده‌سازی این طرح ۱.۶میلیارد تومان درخواست شده است.

پایش ماهواره‌ای اراضی کشاورزی

فعالیت‌های کشاورزی فعلی زمان‌بر، پرهزینه و با دقت پایین انجام می‌شود و راه حلی که برای این امر ارائه شد، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای بررسی چالش‌های موجود در زمین‌های زراعی است که بر اساس آن گزارشی از مشکلات موجود در اراضی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

محققان این استارتاپ‌ در حال حاضر این پلتفرم را پیاده سازی کردند و اعضای این استارتاپ معتقدند با توسعه آن در سال پنجم به سوددهی خواهد رسید.

سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو

یکی از چالش‌های موجود، فراموش شدن زمان مصرف دارو است که به دلایلی چون فراموشی، مشغله زیاد، کهولت سن و تعداد زیاد دارو رخ می‌دهد. برای رفع این چالش یکی از استارتاپ‌های مستقر در یزد سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو را عرضه کرده است.

هدف این استارتاپ تبدیل شدن به موثرترین هلدینگ سلامت در کشور است.

پیاده‌سازی سامانه‌ای برای تحلیل داده

یکی از چالش‌های موجود در حوزه‌های پژوهشی عدم دسترسی و پردازش داده‌ها از سوی پژوهشگران است که یکی از تیم‌های استارتاپی سامانه‌ای برای تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی‌ ارائه کرده است.

تجمیع ابزارها در یک داشبورد، امکان قرار دادن واسط‌های پردازشی در نرم‌افزارهای مختلف و هزینه مناسب از مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

مشتریان این سامانه پژوهشگران، مراکز پژوهشی و شرکت‌های نرم‌افزاری هستند.

نرم‌افزار دیجیتال خدمات پزشکی

عدم دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، عدم استفاده از ظرفیت‌ توریسم سلامت و عدم تمرکز بر روی کلان داده‌های دارویی از چالش‌های حوزه سلامت است و برای رفع این چالش از سوی یکی از استارتاپ‌ها اپلیکیشن دیجیتال خدمات پزشکی پیاده‌سازی شده است. این نرم‌افزار قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند را دارد.

یکپارچه و جامع بودن، تمرکز بر بازار خارجی، دارای نسخه عربی و انگلیسی و دارای مجوز وزارت بهداشت از مزایای رقابتی این طرح به شمار می‌رود. این طرح تاکنون در ۵۰ مطب پیاده‌سازی شده است.

در تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد، برای بیمارستان روزبه قرار است ارتباط تصویری میان ایرانیان مقیم خارج با پزشکان برقرار شود.

تجارت الکترونیک

یکی از تیم‌های استارتاپی سامانه‌ای را برای مدیریت سازمان‌ها با استفاده از سیستم چهره ارائه کرد. چهارمین رویداد جذب سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در روز ۳۰ تیرماه در حوزه اینترنت اشیا (IOT) برگزار خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع