حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت نصب نکردن به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را برای کسب‌وکارها دشوار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسخه‌ی تجاری مخصوص کسب‌وکارهای ویندوز ۱۰، به مدیران اجازه می‌داد تا به‌روزرسانی‌های مهم را حتی تا یک سال به تعویق بیندازند. سازمان‌هایی که پایداری عملکردی و دیگر موارد را به به‌روزرسانی و تغییر کاربردهای سیستم‌عامل ترجیح می‌دادند، از به‌روزرسانی خودداری می‌کردند. همین تأخیر در برخی موارد باعث می‌شد تا عملکرد سیستم‌عامل سازمانی به دلایل گوناگون، دچار اشکال شود. گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که مایکروسافت دوره‌ی مجاز برای تأخیر در نصب به‌روزرسانی مهم ویندوز ۱۰ را برای کسب‌وکارها کوتاه‌تر کرده است.

نسخه‌های تجاری و آموزشی ویندوز ۱۰ از این پس تنها ۳۵ روز برای تأخیر در نصب به‌روزرسانی  وقت دارند

مایکروسافت دوره‌ی مجاز تأخیر در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را در نسخه‌های اینترپرایز و پرو و Education به ۳۵ روز کاهش داد. درنتیجه کاربران این نسخه‌ها مانند کاربران نسخه‌ی خانگی زمان محدودی برای تأخیر در نصب به‌روزرسانی مهم خواهند داشت. به‌علاوه، گزینه‌ی تأخیر در نصب به‌روزرسانی هم از گزینه‌های تنظیمات حرفه‌ای (Advanced Options) به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ حذف شد. البته مدیران سازمانی هنوز می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را به تأخیر بیندازند. این کار با تغییر گزینه‌ها در بخش Group Policy قابل انجام خواهد بود. مایکروسافت در توضیح تصمیم جدید می‌گوید که آن را با هدف جلوگیری از ابهام و سردرگمی در میان نسخه‌ها اتخاذ کرده است. به‌علاوه، با پیاده‌سازی دستور جدید می‌توان یک سیاست جامع را اجرا کرد تا کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل نزدیک به اتمام دوره‌ی پشتیبانی، شناسایی شوند.

نکات مثبت متعددی در کاهش دوره‌ی تأخیر به‌روزرسانی دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، کامپیوترهای شخصی با الزام به به‌روزرسانی، جدیدترین پشتیبانی و قابلیت‌ها را خصوصا در بخش امنیت دریافت می‌کنند. البته باز هم شرکت‌هایی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به‌روزرسانی را تنها در صورت تضمین پایداری سیستم‌‌ها دریافت و نصب کنند. آن‌ها قطعا از تصمیم جدید ردموندی‌ها خوشحال نخواهند شد. البته فراموش نکنید که به‌روزرسانی‌های مایکروسافت نیز اغلب با باگ‌های عملکردی همراه هستند و ۳۵ روز دوره‌ی به‌روزرسانی تنها به خودشان اجازه می‌دهد تا باگ‌های جدید را برطرف کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع