تلاش بی وقفه اوبر برای خرید کمپانی Postmates

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اوبر قصد دارد تا جهت گسترش سرویس حمل و نقل خود، کمپانی Postmates را خریداری کرده و مالکیت آن را در دست گیرد.

شرکت اوبر چندی پیش شانس خرید کمپانی تحویل غذای Grubhub را از دست داد. اما اینطور که پیداست شرکت به این سادگی ها دست بردار نیست. طبق اطلاعات منتشر شده در مجله نیویورک تایمز، اوبر قصد دارد تا مالکیت کمپانی Postmates را از آن خود کند. گفتگوها هنوز ادامه دارد و هنوز هیچ نتیجه قطعی گزارش نشده، با این حال نهایتا تا دوشنبه شب ماحصل مذاکرات اعلام خواهد شد.

البته اوبر درباره این موضوع اظهار نظری نکرده و کمپانی Postmates نیز هیچ توضیحی را پیرامون این مسئله ارائه نداده است. حتی مبلغ پیشنهاد شده نیز هنوز مشخص نیست.

بر هیچکس پوشیده نیست که هدف اوبر از خرید کمپانی پست میتز صرفا توسعه تجرات اصلی آن ها یعنی حمل و نقل مسافر، کالا و مواد خوراکی است. البته شایعات حاکی از آن هستند که اوبر با انجام این کار قصد دارد تا به مقابله با GrubHub برخواسته و به یکی از رقیبان اصلی آن ها تبدیل می شود. ناگفته نماندکه این دو شرکت چندان هم با یکدیگر دشمن نبوده و در حال حاضر هدف مشابهی را دنبال می کنند. ظاهرا هدف مشترک این دو لغو قانون کار کالیفرنیا و به کارگیری نیروهای قراردادی به جای کارگر تمام وقت است.

 این توافق می تواند برای اعضای کمپانی Postmates بسیار حیاتی باشد. تقریبا همه افراد مجرب در این عرصه می دانند که این شرکت توان لازم برای مقابله با رقبای سرسخت خود را ندارد؛ بنابراین انتقال و تبدیل آن به بخش حمل و نقل غذایی اوبر نقش بزرگی در تازه سازی و قدرت بخشیدن به آن خواهد داشت. این کار بدون شک استقلال پست میتز را محدود می کند اما هر چه باشد از عقب افتادن در بازار رقابت بهتر است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع