نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی فیسبوک جالب به‌نظر می‌رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

واقعیت مجازی از مدت‌ها پیش توسط نویسندگان زیاد داستان‌های علمی-تخیلی به ما وعده داده شده بود، اما همه آنچه در اختیار ما بود دستگاه‌های سیمی بزرگ با کیفیت پایین بود. خوب، اکنون اوضاع خیلی بد نیست، اما واقعیت مجازی در وضعیت فعلی خود ناکامل است. فیسبوک یکی از شرکت‌های بزرگی است که در حوزه واقعیت مجازی فعالیت دارد و به نظر می‌رسد این شرکت در حال کشف فناوری‌های جدید است که می‌تواند سیستم‌های واقعیت مجازی را بسیار فشرده‌تر و راحت‌تر کند.

نمونه‌اولیه‌ای که فیسبوک روی آن کار می‌کند به نظر می‌رسد مانند یک جفت عینک آفتابی بزرگ باشد. این هدست به جای استفاده از لنز انکساری منظم، از چیزی به نام لنزهای هولوگرافی استفاده می‌کند. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا نور قبل از رسیدن به چشم، بین لنز و صفحه‌نمایش عقب و جلو شود، و به طور موثر فاصله کانونی بزرگ را در یک فضای کوچک قرار می‌دهد. در نتیجه یک دستگاه بسیار کم حجم‌تر با سبک کم است که در هنگام استفاده از آن مشکلی وجود ندارد.

بخشی از توضیحات فیسبوک را در وبلاگ این شرکت در ارتباط با این نوع از هدست‌ها در پایین مشاهده می‌کنید:

این طرح نشان داده شده است که فقط از فیلم‌های نازک و مسطح به عنوان لنز نوری استفاده می‌کند تا ضخامت نمایشگر کمتر از ۹ میلی‌متر را داشته باشد در حالی که از یک میدان دید قابل مقایسه با محصولات واقعیت مجازی امروزی پشتیبانی می‌کند.

با این حال، یک نتیجه‌گیری وجود دارد. نمونه اولیه هنوز آماده نیست. در شکل فعلی، عینک‌های واقعیت مجازی فیسبوک فقط می‌توانند تصاویر چراغ سبز را نشان دهند. محققان سعی خواهند کرد از نمونه اولیه دسکتاپ بزرگ خود (که می‌تواند تصاویر رنگی کامل را نشان دهد) به عینک‌های قابل‌حمل جالب، که در بالا نشان داده شده است، تغییر دهند. ما نیز امیدواریم که این شرکت در این راستا موفق شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع