تراشه‌های هلیو G35 و هلیو G25 برای گوشی‌های زیر ۱۰۰ دلار معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیاتک به‌تازگی از دو تراشه گیمینگ جدید به نام‌های هلیو G25 و هلیو G35 برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه گیمینگ زیر ۱۰۰ دلار رونمایی کرده است. با در نظر گرفتن این بودجه، آنچه را که این دو تراشه ارائه می‌دهند در اینجا آورده شده است. در واقع، این دو تراشه بسیار شبیه هم هستند.

هلیو G35 یک تراشه ۱۲ نانومتری دارای ۸ هسته کورتکس A53 است (حتی سریع‌تر از A55 نیست چه رسد به هسته‌های A7x). آن‌ها با سرعت کلاک ریت ۲٫۳ گیگاهرتز کار می‌کنند و می‌توانند به ۶ گیگابایت رم از انواع LPDDR4x 1.600 مگاهرتز وصل شوند (تراشه ارزان‌تر LPDDR3 نیز تا ۴ گیگابایت پشتیبانی می‌شود). برای ذخیره‌سازی، eMMC 5.1 تنها گزینه است.

کارت گرافیک نیز یک PowerVR GE8320 از Imagination است که در ۶۸۰ مگاهرتزی کار می‌کند. HyperEngine مدیاتک به طور پویا پردازنده مرکزی، کارت گرافیک و حافظه را بر اساس گرما و ترسیم نیرو تنظیم می‌کند. این کارت گرافیک همچنین در تراشه هلیو P35 مورد استفاده قرار گرفته است.

هلیو G25 نیز از طراحی یکسانی برخوردار است اما دارای سرعت کلارک ریت کمتری است. این پردازنده به ۲٫۰ گیگاهرتز و کارت گرافیک نیز به ۶۵۰ مگاهرتز می‌ر‌سد. تفاوت بزرگتر این است که تراشه G35 از نمایشگرهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند در حالی که تراشه G25 در ۷۲۰p پلاس است.

از ویژگی‌های دوربین می‌توان به کاهش نویز چند فریم، تثبیت الکترونیکی تصویر و جبران خسارت رول اشاره کرد. اگر یک سنسور عمق در دسترس باشد، تراشه می‌تواند جلوه‌های بوکه را ارائه دهد.

G35 را می‌توان با دوربین‌هایی تا حداکثر ۲۵ مگاپیکسل (یا در صورت استفاده از راه‌اندازی دوربین دوگانه) از ۱۳ مگاپیکسل استفاده کرد. باز هم، قابلیت‌های G25 به دوربین‌های ۲۱ مگاپیکسلی (یا لنز دوگانه ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی) کاهش یافته است. هر دو می‌توانند با استفاده از رمزگذار H.264، فیلم‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنند. برای پخش H.265 نیز پشتیبانی می‌شود.

از نظر اتصال، هر دو تراشه هلیو برابر هستند. آنها می‌توانند VoLTE و ViLTE را بر روی دو اتصال ۴G انجام دهند. HyperEngine می‌تواند برای حفظ ارتباط سریع و پایدار بین Wi-LTE و LTE فقط ۱۳ میلی‌ثانیه باشد. این تراشه‌ها از وای‌فای ۵ (ac) و بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کنند و یک گیرنده رادیویی FM نیز وجود دارد.

گوشی هوشمند ریلمی C11 و شیائومی ردمی ۹C از تراشه هلیو G35 استفاده می‌کنند، در ردمی ۹A نیز تراشه هلیو G25 را برگزیده است. هر سه تلفن زیر ۱۰۰ دلار قیمت دارند و در تیرماه (ماه جولای) عرضه می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع