حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدیاتک پردازنده‌های Helio G35 و Helio G25 را برای گوشی‌های گیمینگ اقتصادی معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیاتک دو پردازنده‌ی جدید به‌نام‌های G25 و G35 از خانواده‌ی هلیو معرفی کرد که با تمرکز روزی گوشی‌های هوشمند گیمینگ ساخته می‌شوند. شرکت چینی این پردازنده‌ها را برای گوشی‌های اقتصادی با قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰ دلار در نظر دارد. باتوجه‌به قیمت پایین دستگاه‌های هدف، بررسی قابلیت‌های پردازشی در محصولات جدید مدیاتک، جالب‌توجه خواهد بود. G25 و G35 شباهت‌های زیادی با هم دارند و می‌توان آن‌ها را دو نوع تقریبا مشابه از یک تراشه‌ی پردازشی دانست.

پردازنده‌ی Helio G35 یک تراشه‌ی ۱۲ نانومتری مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی است که همگی از نوع Cortex-A53 هستند. پردازنده‌ی ارزان‌قیمت، حتی از هسته‌های کمی سریع‌تر A55 هم بهره نمی‌برد، چه برسد به هسته‌های قدرتمند سری A7x. پردازنده‌ی مذکور توانایی ارائه‌ی سرعت کلاک ۲/۳ گیگاهرتز را دارد و می‌توان از آن در ترکیب با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x با سرعت ۱،۶۰۰ مگاهرتز استفاده کرد. البته حافظه‌های ارزان‌تر LPDDR3 هم تا چهار گیگابایت پشتیبانی می‌شوند. پردازنده‌ی جدید ازلحاظ حافظه‌ی ذخیره‌سازی تنها از eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های جدید در گوشی‌های گیمینگ ارزان‌تر از ۱۰۰ دلار استفاده می‌شوند

پردازنده‌ی گرافیکی در محصول جدید مدیاتک، PowerVR GE8320 خواهد بود که سرعت ۶۸۰ مگاهرتز را به کاربر ارائه می‌کند. مدیاتک از فناوری اختصاصی HyperEngine هم در پردازنده‌ی جدید خود استفاده می‌کند که CPU و GPU و حافظه را باتوجه‌به فشار گرمایی و توانی بر مجموعه، تنظیم می‌کند. همین پردازنده‌ی گرافیکی در تراشه‌ی Helip P35 هم استفاده شد که درگوشی Infinix S5 Pro دیده می‌شود.

پردازنده‌ی Helio G25 معماری مشابهی با برادر خود دارد، اما سرعت کلاک پایین‌تری را به کاربر ارائه می‌کند. پردازنده‌ی اصلی، سرعت کلاک پایین‌تر ۲/۰ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی، سرعت کلاک ۶۵۰ مگاهرتز دارد. تفاوت بزرگ‌تر دو پردازنده را می‌توان در پشتیبانی G35 از نمایشگرهای +1080p دید، درحالی‌که G25 حداکثر از رزولوشن +720p پشتیبانی می‌‌کند.

مدیاتک G35 و G25

در ادامه بخوانید:

از قابلیت‌های دوربین در پردازنده‌های جدید مدیاتک می‌توان به کاهش نویز مولتی‌فریم، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر و پشتیبانی از رولر شاتر اشاره کرد. به‌علاوه، اگر حسگر عمق هم در گوشی هوشمند استفاده شود، پردازنده‌های جدید مدیاتک توانایی ثبت افکت بوکه را هم دارند. پردازنده‌ی G35 را می‌توان با دوربین‌های تا ۲۵ مگاپیکسل ترکیب یا با ساختاری دوگانه، دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی را در گوشی ارائه کرد. درمقابل، پردازنده‌ی G25 از حداکثر رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل یا ترکیب دو لنز ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. در هر دو پردازنده می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه با کدک H.264 ثبت کرد. برای پخش محتوای رسانه‌ای نیز کدک H.265 پشتیبانی می‌شود.

پردازنده‌های جدید خانواده‌ی هلیو هردو از قابلیت‌های اتصالی مشابهی بهره می‌برند. آن‌ها قابلیت ارائه‌ی VoLTE و ViLTE را در دو اتصال 4G دارند. قابلیت اختصاصی HyperEngine هم امکان تغییر اتصال بین وای‌فای و 4G را در ۱۳ میلی‌ثانیه فراهم می‌کند. چنین قابلیتی برای حفظ اتصال سریع، خصوصا در بازی‌های آنلاین چندنفره، حیاتی محسوب می‌شود. شرکت سازنده، پشتیبانی از وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵ را در پردازنده‌های جدید خود لحاظ کرده است که از گیرنده‌ی FM نیز بهره می‌برند.

گوشی‌های هوشمند Realme C11 و Xiaomi Redmi 9C از پردازنده‌ی Helio G35 بهره می‌برند. از گوشی‌های مجهز به G25 نیز می‌توان به Redmi 9A اشاره کرد. همه‌ی گوشی‌ها با برچسب زیر ۱۰۰ دلار در ماه ژوئیه به بازار عرضه می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع