احساس گرما یا سرما از طریق واقعیت مجازی با کمک هک کردن بینی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دانشمندان توانستند احساس سرما و گرما را از طریق واقعیت مجازی منتقل کنند. آنها برای این کار بینی کاربر را هک کردند تا از این طریق به توان احساس گرما یا سرما را به وی منتقل کنند. زیرا بینی نقش مهمی در احساس دما توسط بدن دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه شیکاگو یک سیستم واقعیت مجازی طراحی کردند که می تواند واقعیت را کاملا به صورت مجازی برای کاربر تداعی کند. با اضافه شدن بعد دیگری به سیستم های  VRو القای دما به کاربر، آنها می‌توانند همه آن چیزی را که اتفاق می‌افتد لمس و احساس کنند. در واقع با کمک فناوری واقعیت مجازی می توانیم ترکیبی از احساسات مختلف را درک کنیم.

سیستم ساخته شده توسط محققان دانشگاه شیکاگو برای درک احساس گرما و سرما توسط کاربر از روش هک کردن بینی استفاده کرده است. آنها برای این کار با دسترسی به عصب سه قلو در بینی که مغز را به صورت متصل می کند، احساس درجه حرارت گرم یا سرد را به کاربر القا می‌کنند. مواد شیمیایی خاص به کار رفته باعث تغییرات در عصب سه قلوی کاربر شده و همان حس را به صورت وی منتقل می‌کند.

در واقع دانشمندان بو را به نوعی ماده شیمیایی تبدیل کردند و با هدایت آن به سمت بینی کمک کردند تا کاربر بتواند احساس تغییر دما را حس کند. در واقع هیچ بویی توسط فرد استشمام نمی شود. تنها می‌تواند تغییر دما را احساس کند. محققین این پروژه می گویند: این روش به حدی دقیق است که تنها تغییرات دما احساس می شود و این تغییرات تنها در صورت انجام گرفته و به تنفس کاربر مربوط است.

کسانی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند اظهار کردند که این سیستم به حدی طبیعی بوده است که آنها احساس کردند صورتشان مدتی تحت تابش نور خورشید قرار گرفته است. این سیستم پس از آزمایش به یک هدست واقعیت مجازی اضافه شده است. وزن آن همراه با باتری ها بیش از ۱۰۰ گرم است و تنها 0.۲۵ وات انرژی مصرف می کند. ماده شیمیایی مورد نظر نیز به نام اوکالیپتول در سه شیشه کوچک یک میلی لیتری قرار گرفته که می تواند تا ۶ ساعت تغییر دما را در کاربر ایجاد کند و دستگاه مورد نظر نیز هر ۶ ثانیه این بوها را به سمت بینی هدایت می کند.

 

 

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر احساس گرما یا سرما از طریق واقعیت مجازی با کمک هک کردن بینی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا