مایکروسافت ابزار جدیدی را برای ریکاوری اطلاعات در ویندوز منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فایل ریکاوری ابزار جدیدی از مایکروسافت است که به وسیله آن می توان داده های پاک شده را دوباره باز گرداند. این فایل ریکاوری شامل سه حالت خاص برای فایل سیستم های مختلف است که به طور رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، فایل های حذف شده از روی سیستم قابلیت بازگشت و ریکاوری خواهند داشت و این موضوع به زمان حذف شدن فایل ها بستگی دارد. همچنین به میزان استفاده کاربر از رایانه در مدت زمانی که فایل ها حذف شدند نیز بستگی دارد. ابزار جدید مایکروسافت کمک می‌کند تا داده ها ریکاوری شوند.

شانس بازگشت فایلهای پاک شده در فایل سیستم به خود ویندوز بستگی دارد. در زمان حذف فایل ها فضای اشغال شده توسط آنها به عنوان یک فضای خالی در نظر گرفته می شود. اما داده هایی که با این فضا ارتباط داشته‌اند همچنان سالم باقی مانده اند. به همین دلیل اگر از مکان خالی برای ذخیره یک فایل جدید استفاده شود امکان ریکاوری فایل ها و بازگشت داده ها بسیار کم خواهد بود.

برنامه های متنوعی وجود دارند که عملیات بازگشت فایل ها را انجام می دهند. اکنون مایکروسافت نیز ابزار جدیدی را برای ریکاوری فایل ها منتشر کرده که ویندوز فایل ریکاوری نام گرفته است. این ابزار خط فرمان می تواند کلیه فایل های حذف شده از درایو های داخلی و خارجی، دستگاه‌های مجهز به پورت USB و حتی کارت های حافظه  SDرا ریکاوری کند. این ابزار می تواند با فرمت های JPEG و PDF و PNG و MPEG و MP3 و MP4 و ZIP  و فایل های آفیس نیز کار کند.

سه حالت خاص کارکرد در این ابزار Default و Segment و Signature هستند که در آن فرآیند بازگشت فایل ها از فایل سیستم های NTFS و FAT و exFAT و ReFS انجام می گیرد. حالت Default برای داده هایی که به تازگی حذف شده اند و فایل سیستم های NTFS استفاده می شود. حالت Segment و Signature مربوط به داده هایی هستند که از زمان پاک شدن آن ها زمان زیادی گذشته است. در حال مایکروسافت Signature برای کار با فایل سیستم های FAT و exFAT و ReFS مناسب می داند. همچنین ویندوز فایل ریکاوری در فضای ذخیره سازی ابری کاربردی نخواهد داشت.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر مایکروسافت ابزار جدیدی را برای ریکاوری اطلاعات در ویندوز منتشر کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا