حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ناسا در برنامه های بعدی نیز از کپسول دراگون استفاده خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ناسا اعلام کرد در برنامه های آینده خود در پروژه اعزام انسان به ماه نیز مجدداً از کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، ناسا موافقت خود را برای استفاده مجدد از کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس و موشک فالکن 9 اعلام کرد و گفت: استفاده مجدد آن در آینده نزدیک یعنی در سال آینده خواهد بود. اخیراً کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس توانسته است دو فضانورد آمریکایی را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند و همچنین عملکرد این کپسول در زمان اتصال به ایستگاه بین‌المللی فضایی بسیار مطلوب گزارش شده است.

پرتاب این کپسول از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شد که پیش از این نیز برای ماموریت های دیگر مانند آپولو مورد استفاده قرار گرفته بود. در بیانیه ناسا آمده است استفاده از این کپسول یک گام مهم در برنامه های سرنشین‌دار تجاری ناسا محسوب می‌شود. همچنین این امر باعث برگرداندن آمریکا به قدرت شده و اکنون ما توانستیم از خاک خود پروازهای فضایی را انجام دهیم.

در قرارداد ناسا با اسپیس ایکس آمده است که این شرکت در آینده نیز مورد استفاده ناسا قرار خواهد کرد. دومین ماموریت ناسا برای استفاده از این کپسول PCM-2یا  Crew-2 نام‌گذاری شده است. بدین ترتیب کپسول دراگون در سال ۲۰۲۱ نیز توسط ناسا استفاده خواهد شد. سفر قبلی این کپسول حدود ۱۹ ساعت به طول انجامید که پس از آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد و بدین ترتیب پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ اولین سفر از ایستگاه مداری یک پایگاه فضای آمریکایی با موفقیت انجام گرفت.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ناسا در برنامه های بعدی نیز از کپسول دراگون استفاده خواهد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا