کوالکام پلتفرم Snapdragon Wear 4100 را برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کوالکام جزئیات کاملی از خانواده‌ی بعدی تراشه‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی منتشر کرد. Snapdragon Wear 4100 و +4100، پلتفرم‌های جدیدی هستند که توسط شرکت آمریکایی معرفی شدند. باتوجه‌به مدل تراشه‌ها، می‌توان پیش‌بینی کرد که محصولات جدید خانواده‌ی اسنپدراگون مبتنی بر اسنپدراگون ۴۲۹ هستند.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ پلاس مجهز به یک SoC مرکزی درکنار پردازنده‌ی کمکی Always-On خواهد بود که در شرایط مصرف پایین نیرو، فعال می‌شود. از تراشه‌های دیگر موجود در سیستم می‌توان به PMIC و RF مخصوص مودم و GPS اشاره کرد. کوالکام همچنین در پردازنده‌ی جدید از تراشه‌های وای‌فای و بلوتوث و RFFE هم پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوت نسخه‌ی عادی با نسخه‌ی پلاس، موجود نبودن تراشه‌ی Always-On در ۴۱۰۰ عادی است.

مشخصات کوالکام Snapdragon Wear 4100

ساعت‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی جدید کوالکام به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰۰ ور پلاس با روش تولید ۱۲ نانومتری ساخته می‌شود و ساختاری چهار هسته‌ای مجهز به پردازنده‌ی اصلی Cortex-A53 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 504 دارد که سرعت کلاک حداکثر ۱/۷ گیگاهرتز را به کاربر ارائه می‌کند. از قابلیت‌های مهم می‌توان به پشتیبانی از رم ۷۵۰ مگاهرتزی LPDDR3 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC 4.5 اشاره کرد. پردازنده‌ی جدید کوالکام همچنین از دوربین تا ۱۶ مگاپیکسلی هم پشتیبانی می‌کند. شاید این قابلیت کمی عجیب به‌نظر برسد، اما به‌هرحال احتمال عرضه‌ی ساعت هوشمند مجهز به دوربین آن‌‌چنان هم دور از ذهن نیست.

پردازنده‌ی جدید کوالکام (نسخه‌ی پلاس) حدود ۸۵ درصد کارایی و سرعت بهتر را نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی Wear 3100 ارائه می‌کند. از برتری‌های دیگر می‌توان به بهبود مودم 4G LTE در SoC جدید اشاره کرد که آن هم با فناوری ۱۲ نانومتری تولید می‌شود. این مودم اکنون مصرف توان پایین‌تری دارد و از آنتن دوگانه‌ی Cat.4 LTE هم پشتیبانی می‌کند.

ساعت هوشمند Mobovi TicWatch Pro 3

در ادامه بخوانید:

پردازنده‌ی کمکی AON در پلتفرم جدید کوالکام، هوشمندی قابل‌توجهی را به آن اضافه می‌کند. با استفاده از تراشه‌ی کمکی می‌توان عمر باتری بیشتر را با قابلیت نمایش ۶۴ هزار رنگ انتظار داشت. در Wear 3100 تنها ۱۶ رنگ توسط پردازنده‌ی کمکی نمایش داده می‌شد. این پردازنده همچنین می‌تواند قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری دائمی ضربان قلب، ردگیری خواب، شمارش قدم‌ها، زنگ هشدار، زمان‌سنج و بازخوردهای لرزشی را هم مدیریت کند. تراشه‌ی کمکی همچنین واکنش سریع‌تری به دستورهای بالا آوردن ساعت و روشن شدن نمایشگر دارد.

همان‌طور که گفته شد، خانواده‌ی ۴۱۰۰ از Wi-Fi a/b/g/n و Bluetooth 5.0 پشتیبانی می‌کند که مصرف باتری را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. پلتفرم جدید کوالکام با هدف پشتیبانی از سیستم‌عامل گوگل Wear OS و نسخه‌ی متن‌بان آن توسعه یافت. کوالکام می‌گوید اولین محصول مجهز به پردازنده‌های جدید، ساعت هوشمند Mobovi TicWatch Pro 3 خواهد بود که به‌زودی رونمایی می‌شود. به‌علاوه، یک پوشیدنی هوشمند از Suunto هم با این پردازنده عرضه خواهد شد. تا یک ماه آینده، شاهد عرضه‌ی ساعت هوشمند مخصوص کودکان به‌نام Z6 Ultra از شرکت imoo هم خواهیم بود که از پردازنده‌ی Wear 4100 استفاده می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع