حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چگونه تلفات جاده‌ای را به نصف کاهش دهیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس داده‌های شورای ملی ایمنی، ۳۸،۸۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ براثر تصادفات رانندگی در ایالات متحده جان خود را از دست دادند. درحالی‌که این رقم سومین سال متوالی کاهش تلفات جاده‌ای در آمریکا را نشان می‌دهد، هنوزهم بسیار زیاد است.

بررسی جامع جدید کانسیومر ریپورتز (Consumer Reports) نشان می‌دهد اگر فناوری‌های ایمنی پیشرفته‌ی موجود را در تمام وسایل نقلیه‌ی جدید استفاده کنیم، می‌توانیم تلفات سالانه‌ی جاده‌ای را به نصف کاهش دهیم. به‌عبارت ساده‌تر، اگر تمام استانداردهای صنعت خودروسازی برای تجهیزات ایمنی در همه‌ی خودروها و مدل‌های جدید رعایت و آخرین سیستم ایمنی موجود در هر مدل استفاده شده باشد، تقریبا ۲۰،۰۰۰ نفر را در هرسال می‌توانند نجات دهند.

ویلیام والاس، مدیر سیاست ایمنی کانسیومر ریپورتس، در این زمینه گفت:

خودروسازان به‌جای تأمین امنیت برای همه، بار سنگین مسئولیت تحقیق و یادگیری و اکثر هزینه‌های اضافی برای امکانات و قابلیت‌های ایمنی خودرو را بر دوش مردم قرار می‌دهند؛ درنتیجه، چند دهه طول می‌کشد فناوری ایمنی در تمام خودروهای جدید به‌صورت استاندارد استفاده شود. سیاست‌گذاران باید مسیر متفاوتی انتخاب کنند؛ مسیری که اکنون زندگی مردم را نجات ‌دهد. 

یافته‌های کانسیومر ریپورتز تخمین می‌زند اگر ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط حرکت و هشدار نقطه‌ی کور دید راننده در تمام خودروهای جدید فروخته‌شده در آمریکا به‌عنوان امکانات استاندارد باشد، هرسال حدود ۱۱،۸۰۰ نفر می‌توانند از مرگ نجات یابند. علاوه‌بر‌این، اگر تمام وسایل نقلیه‌ی جدید به فناوری پیشگیری از رانندگی در حالت مستی به‌صورت استاندارد تجهیز شوند، جان بین ۳،۷۰۰ تا ۷،۴۰۰ نفر از مرگ نجات می‌یابد؛ درحالی‌که اگر صنعت خودروسازی استاندارد استفاده از فناوری ارتباطات خودرو-به-خودرو را در تمام محصولات اجباری کند، زندگی حداقل ۱،۳۰۰ نفر حفظ می‌شود.

در ادامه بخوانید:

طبق تحلیل‌های کانسیومر ریپورتز، اگر همه‌ی فناوری‌های موجود را ترکیب کنیم و آن‌ها را در خودروهای جدید به‌کار ببریم، این امر سالانه زندگی ۱۶،۸۰۰ تا ۲۰،۵۰۰ نفر را نجات می‌دهد. این فناوری‌ها وجود دارند و اساسا هر تولیدکننده به آن‌ها دسترسی دارد و ما فقط باید قوانین بهتری در دستورکار قرار دهیم و نیاز داریم این فناوری‌ها برای همه‌ی خودروها استاندارد اجباری باشد.

والاس می‌افزاید:

از اعضای کنگره می‌خواهیم ایمنی خودرو را با استفاده از امکانات و قابلیت‌های حفظ جان انسان‌ها در همه‌ی خودروهای جدید در اولویت قرار دهد. این فناوری‌ها برای کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای به نصف میزان کنونی هستند و اگر رهبران ما نتوانند مطمئن شوند که تمام رانندگان در خودروهای خود از این فناوری‌ها بهره‌مند هستند، تراژدی کنونی از‌دست‌رفتن جان انسان‌ها در جاده‌های ما را همچنان پیچیده می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع