حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سونی عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II در تابستان سال جاری را تأیید کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند صنعت دوربین‌ عکس‌برداری و فیلم‌برداری در وضعیت مناسبی قرار ندارد و شرکت‌ها با بحران‌های متعددی دست‌وپنچه نرم‌ می‌کنند. بحران ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده که به کاهش فروش اکثر محصولات فناورانه منجر شد، بازار دوربین را نیز تحت تأثیر قرار داد. ازطرفی شرکت‌ها به‌هیچ‌وجه متوقف نشده‌اند و فرایند تولید دوربین و لنز هنوز هم با قدرت ادامه دارد. دراین‌میان سونی که یکی از جدی‌ترین فعالان بازار محسوب می‌شود، برنامه‌های خود را با قدرت پیگیری می‌کند. کنجی تاناکا، معاون ارشد و مدیر کل گروه تصویربرداری سونی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی برنامه‌های شرکتش در دوران کنونی و تأثیر COVID-19 بر کسب‌وکار صحبت کرد.

سونی با وجود تمام بحران‌های دوران کرونا، فرایندهای تولید و نوآوری را با جدیت دنبال می‌کند

تاناکا در ابتدای صحبت‌های خود به تأثیر بحران کرونا بر تولید و زنجیره‌ی تأمین سونی اشاره می‌کند. او می‌گوید بسیاری از تأثیرها از بین رفته‌اند و کسب‌وکارها به‌مرور به سمت عادی شدن شرایط پیش می‌روند. تکیه بر دو مرکز تولیدی در تایلند و چین باعث شد تا سونی، مدیریت بهتری در فرایندهای تأمین و تولید داشته باشد. طبق گفته‌ی تاناکا، فرایندهای تولیدی در کارخانه‌ها مجددا از سر گرفته شده‌اند. او می‌گوید تقاضا در بلندمدت تأثیر زیادی از بحران کرونا نمی‌گیرد و با وجود کاهش تقاضا در ماه‌های ابتدایی، اکنون روند بازار در مسیر بازگشت به شرایط عادی قرار دارد. با مناسب‌تر شدن شرایط در چین، حتی فروش دوربین در آن کشور نسبت به سال گذشته افزایش هم داشته است. درنهایت تاناکا می‌گوید تقاضا برای دوربین‌های حرفه‌ای سونی همچون Alpha 7 Mark III و Alpha 7R Mark IV در مسیر رشد قرار دارد.

معاون ارشد سونی در بخش تصویربرداری اعتقاد دارد بخش‌های ویدئو و فول فریم، ظرفیت‌های زیادی برای رشد این شرکت دارند. او می‌گوید بخش‌های مذکور خصوصا در چین در مسیر رشد هستند و همچنین توسعه‌ی خط تولید لنزها هم برای پاسخ به نیاز روزافزون عکاس‌های حرفه‌ای در سرتاسر جهان، در دستور کار شرکت قرار دارد. تاناکا با اشاره به معرفی دوربین ZV-1 در میانه‌ی بحران کرونا، به رشد صنعت استریم و پخش زنده در جهان اشاره می‌کند و زمان معرفی محصول جدید را مناسب می‌داند. طبق گفته‌ی او، بسیاری از کاربران امروزی به قابلیت‌های دوربین سونی ZV-1 به‌عنوان ابزار استریم و حتی وب‌کم نیاز دارند.

کنجی تاناکا، معاون ارشد و مدیر کل گروه تصویربرداری سونی

تاناکا در پاسخ به برنامه‌های سونی برای عرضه‌ی نسخه‌‌ای جدید در خانواده‌ی Alpha 7S تأیید می‌کند که یک دوربین جدید و جایگزین Alpha 7S II به‌زودی و در تابستان معرفی می‌شود. او می‌گوید دوربین جدید به‌خاطر تمرکز بالای شرکت روی رونمایی از محصولات جدید، با یک بازطراحی کامل و بهینه‌سازی تمامی بخش‌ها، معرفی خواهد شد و حتی حسگر تصویر آن هم متفاوت خواهد بود. تاناکا در ادامه می‌گوید: «حرف S در این دوربین‌ها نشان‌دهنده‌ی حساسیت (Sensitivity) بود، اما از این به بعد باید آن را نشانه‌ی کیفیت عالی (Supreme) در تصاویر دانست. من اعتقاد دارم بسیاری از کاربران حرفه‌ای از امکانات دوربین جدید و ابعاد بزرگ پیکسل در آن لذت می‌برند». او در ادامه می‌گوید سونی اضافه کردن پشتیبانی از فرمت RAW در ویدئو را هم به‌صورت جدی در دستور کار دارد.

در ادامه بخوانید:

در پایان مصاحبه‌ی تاناکا، به برنامه‌های سونی برای پیشرفت و تحول در بازار دوربین اشاره می‌شود. بهبود کیفیت تصاویر در محصولات و خصوصا تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی، از نکاتی هستند که طبق گفته‌ی معاون ارشد سونی، در دستور کار جدی شرکت قرار دارند. تاناکا درنهایت در پاسخ به سوالی پیرامون عکاسی مبتنی بر پردازش و تغییر ماهیت لنزها می‌گوید چنین تغییری در صنعت در آینده‌ی نزدیک رخ نخواهد داد. البته او پیشرفت دوربین در گوشی‌های هوشمند را نشانه‌ی خوبی می‌داند و آینده‌ی روشنی برای آن پیش‌بینی می‌کند.

مصاحبه‌ی تاناکا به‌عنوان مدیر شرکتی که در صنعت تصویربرداری فعالیت می‌کند، نکات جالب‌توجهی دارد. در شرایط کنونی، بسیاری از کاربران و کارشناسان آینده‌ی تاریکی را برای صنعت پیش‌بینی می‌کنند، اما تاناکا با خوش‌بینی قابل‌توجهی، پیشرفت مناسب را در نظر دارد. او می‌گوید سونی با تمام توان در مسیر بهبود فناوری‌ها و معرفی محصولات جدید قدم بر می‌دارد که به‌تنهایی نشانه‌ی خوبی از زنده ماندن صنعت به شمار می‌رود

نکته‌ی مهم در صحبت‌های معاون ارشد سونی، تأیید معرفی دوربین جدید و جایگزین Alpha 7S Mark II بود که به‌زودی برای عرضه به بازار آماده می‌شود. البته اگرچه جزئیات زیادی از دوربین آتی گفته نشد، اما در خلال صحبت‌های تاناکا می‌توان برنامه‌های جدی ژاپنی‌ها را برای عرضه‌ی محصولی با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به نسل قبل را پیش‌بینی کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع