حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت ابزار ریکاوری اطلاعات در فروشگاه ویندوز منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از دست رفتن فایل‌ها یکی از بدترین اتفاقاتی است که برای هر کس رخ ‌می‌دهد. شانس شما برای ریکاوری فایل‌های ازدست‌رفته ارتباطی مستقیم به این دارد که فایل‌هایتان چه مدت قبل حذف شده‌ باشند. همچنین میزان استفاده‌ی شما از رایانه از زمان حذف شدن فایل‌ها، تأثیر مهمی روی شانس ریکاوری آن‌ها می‌گذارد. دلیل اصلی این موضوع به خود ویندوز برمی‌گردد.

در فایل‌سیستم ویندوز، فضای اشغال‌شده توسط فایل‌های حذف‌شده برچسب «خالی» را دریافت می‌کند، اما داده‌هایی که قبلا ارتباطاتی با این فضا از حافظه داشته‌اند ممکن است همچنان سالم باقی بمانند. اگر از آن فضا برای ذخیره‌ی فایلی جدید استفاده شود، شانس ریکاوری فایل‌های قدیمی را از دست می‌دهید.

امروزه اپلیکیشن‌های متنوعی برای ریکاورهای فایل‌ها موجود هستند که شماری از آن‌ها عملکردی بسیار عالی دارند. مایکروسافت در راستای کمک به کاربران برای ریکاوری فایل‌ها اپلیکیشن جدیدی در مایکروسافت استور منتشر کرده است. اپلیکیشن موردبحث که با نام ویندوز فایل ریکاوری (Windows File Recovery) از آن یاد می‌شود درحقیقت یک ابزار خط فرمان به‌حساب می‌آید که می‌توان ازطریق آن برای ریکاوری فایل‌های حذف‌شده از درایوهای داخلی و خارجی و همچنین دستگاه‌های USB و کارت‌های حافظه‌ SD تلاش کرد.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهند که ابزار جدید مایکروسافت می‌تواند فایل‌های دارای فرمت JPEG و PDF و PNG و MPEG و MP3 و MP4 و ZIP و همچنین فایل‌های آفیس و موارد دیگر را ریکاوری کند. فرایند ریکاوری فایل‌ها از فایل‌سیستم‌های NTFS و FAT و exFAT و ReFS امکان‌پذیر است. ابزار ویندوز فایل ریکاوری سه حالتِ کارکرد دارد که شامل Default و Segment و Signature هستند.

محیط ویندوز فایل ریکاوری مایکروسافت شامل کد در پنجره مشکی

مقاله‌ی مرتبط:

حالت Default برای فایل‌سیستم‌های NTFS که به‌تازگی حذف شده‌اند پیشنهاد می‌شود. اگر محتوای خاصی دارید که تاریخ حذف شدن آن‌ها به مدتی پیش برمی‌گردد یا اینکه حافظه‌ ذخیره ‌سازی خود را به‌صورت دستی فرمت کرده‌اید بهتر ابتدا سراغ استفاده از حالت Segment و سپس Signature بروید.

مایکروسافت می‌گوید حالت Signature برای کار با فایل‌سیستم‌های FAT و exFAT و ReFS ایدئال است. نکته‌ی مهم این است که طبق گفته‌ی مایکروسافت نمی‌توان از ویندوز فایل ریکاوری به‌منظور بازگردانی داده‌ها در فضاهای ذخیره‌سازی ابری یا حتی فایل‌های به‌اشتراک‌گذاری‌شده در شبکه استفاده کرد. برای دانلود رایگان مایکروسافت ویندوز فایل ریکاوری می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع