رایحه فضا، عطر متعلق به ناسا از امروز برای خرید در دسترس است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بوی فضا، عطری که متعلق به ناسا است با رایحه‌های دودی و تند از امروز در بازار عطر عرضه می‌شود. یکی از چیزهایی که ما زمینی‌ها شاید در مورد آن هیچ درکی نداریم، بوی فضا یا به عبارتی بویی است که خارج از اتمسفر زمین به مشام می‌رسد. خوشبختانه با تلاش‌های کمپینی با نام Kickstarter از امروز می‌توانیم بوی فضا را عمیقاً استشمام کنیم.

بیش از یک دهه پیش شیمیدانان ناسا رایحه‌ای را تولید کردند که القا کننده بوی فضا بود. این رایحه به منظور آشنا کردن فضانوردان با آنچه قرار بود در فضا استشمام کنند ایجاد شده بود. اخیراً شرکت Eau de Space با استفاده از این رایحه عطری را منتشر کرده است و امکان سفارش آن را از طریق کمپین kickstarter فراهم آورده است.

در ویدیویی که توسط شرکت Eau de Space در فضای مجازی منتشر شده است یکی از فضانوردان مشهور با نام تونی آنتونل برای این عطر از عبارت قوی و خاص استفاده می‌کند. او می‌گوید این عطر با هر آنچه که تاکنون استشمام کرده است کاملاً متفاوت است. بر اساس اخبار منتشر شده از شرکت Eau de space برخی دیگر از فضانوردان رایحه این عطر را چیزی شبیه رایحه استیک پخته شده همراه با رایحه تمشک و شکر توصیف کرده‌اند.

بر اساس شواهد موجود، ناسا بیش از یک دهه است که کار خود را روی این رایحه شروع کرده است. اما متأسفانه در طول این ده سال درگیر کارهای اداری و بروکراسی برای ثبت این رایحه به نام خود شده بود. اما اکنون شرکت Eau de space با تلاش فراوان توانسته این رایحه را در قالب یک عطر خاص و استثنایی برای فروش به علاقه‌مندان به بازار عرضه کند. به نظر می‌رسد این اولین باری است که مردم عادی شانس درک و استشمام بوی فضا را پیدا کرده‌اند.

قیمت هر شیشه از این عطر در حدود 29 دلار است. هزینه دریافتی برای فروش این عطر صرف برنامه K-12 STE خواهد شد. اگر این عطر را به صورت عمده خریداری کنید، از تخفیف جزئی بهره‌مند خواهید شد. شرکت Eau de Space اعلام کرده است که قصد ندارد این عطر را همیشه تولید کند و مدت زمان تولید آن بسیار محدود خواهد بود.


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع