حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اندروید ۱۱ در برابر iOS 14: مقایسه اولیه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

حالا که اولین نسخه‌های بتای سیستم‌ عامل‌های اندروید ۱۱ و iOS 14 منتشر شده، وقت آن است که این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که در برابر هم چه حرف‌هایی برای گفتن دارند. گفتنی است که iOS 14 در پاییز سال جاری برای تمام دستگاه‌های واجد شرایط عرضه می‌شود و این در حالی است که مدت زیادی طول خواهد کشید تا اندروید ۱۱ برای اکثر دستگاه‌های واجد شرایط عرضه شود. با این حال، با وجود اینکه این دو سیستم‌ عامل هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، ارزشش را دارد که آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از ویژگی‌های این دو سیستم‌ عامل در نسخه‌های بتای بعدی تغییر کنند.

سیستم‌ عامل iOS 14 مدتی پیش معرفی شد و طیف وسیعی از بهبودها و ویژگی‌های جدید را به کاربران ارائه می‌دهد که مدت‌ها منتظر آنها بودند. هنوز زمان زیادی تا انتشار نسخه نهایی iOS 14 باقی مانده است اما این انتظار قطعاً ارزشش را خواهد داشت. این در حالی است که اندروید ۱۱ عمدتاً یا بهبودهای کوچک اما مهم همراه شده است و خبری از زبان طراحی جدید یا ویژگی‌های جدید و انقلابی نیست. در عوض، گوگل روی بهبود تجربه کاربری این سیستم‌ عامل تمرکز کرده است. برای مثال، می‌توانیم به بهبود نوتیفیکیشن‌ها و ارسال پیام، کاهش ناهنجاری‌های بصری، بهبود اعطای اجازه دسترسی به اپلیکیشن‌ها و … اشاره کنیم.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: صفحه اصلی

به غیر از داک جدید در صفحه اصلی اندروید ۱۱، هیچ چیز دیگری تغییر نکرده و همه چیز درست مانند نسخه‌های قبلی است. این داک اپلیکیشن‌هایی که اخیراً از آنها استفاده کرده‌اید را در یک زمان مشخص به شما پیشنهاد می‌کند. این در حالی است که در iOS 14 با معرفی ابزارک‌های جدید، صفحه اصلی یا Home Screen به طور کلی متحول شده است و تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه می‌کند.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: ابزارک‌ها

بله، قطعاً اضافه شدن ابزارک‌ها به صفحه اصلی iOS 14 بزرگ‌ترین تغییر این سیستم عامل است. اما بهتر است فراموش نکنیم که این اندروید بود که برای نخستین بار ویجت‌ها را به شکلی گسترده به کاربران ارائه کرد. اما بنا به دلایلی ابزارک‌های اندروید به مرور زمان جذابیت خودشان را از دست دادند.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: اپلیکیشن‌های اخیر

سیستم‌ عامل iOS 14 همچنان از همان منوی قدیمی برای اپلیکیشن‌های اخیر استفاده می‌کند که در چند نسخه اخیر iOS شاهدش بودیم. این در حالی است که منوی اپلیکیشن‌های اخیر در اندروید ۱۱ صرفاً یک اپلیکیشن را نشان می‌دهد و به صورت خیلی ریز اشاره می‌کند که در سمت چپ اپلیکیشن‌های بیشتری نیز حضور دارند.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: تنظیمات سریع

یکی از بزرگترین تغییرات اندروید ۱۱ مربوط به ویجت موسیقی در منوی تنظیمات سریع است؛ این ابزارک اکنون حالت مستقل‌تر و جداگانه‌تری دارد و همچنین ظاهر زیباتری نیز دارد. از طرفی در iOS 14 به غیر از اضافه شدن یک سری گزینه جدید شاهد تغییر خاصی نیستیم.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: تنظیمات

در این بخش هیچ تغییر خاصی اعمال نشده و تقریباً همه چیز مانند قبل باقی مانده است. اینک iOS 14 و اندروید ۱۱ از حالت تاریک (Dark Mode) پشتیبانی می‌کنند و طیف‌های مختلفی از رنگ خاکستری را نمایش می‌دهند. iOS 14 می‌تواند به صورت خودکار برخی از تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض را کم نورتر کند در حالیکه اندروید ۱۱ از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد.

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: اپ دراور

اکنون دیگر iOS 14 نیز یک اپ دراور دارد که تمام اپلیکیشن‌های نصب شده را درون خود جای می‌دهد. همچنین شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که به دردتان نمی‌خورند و نمی‌خواهید حذفشان کنید را به این اپ دراور منتقل کنید. اندروید برای چندین سال است که از اپ دراور بهره می‌برد و اندروید ۱۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما کدام یک از آنها را دوست دارید؟

سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ در برابر سیستم‌ عامل iOS 14: دوربین

رابط کاربری دوربین در اندروید ۱۱ و iOS 14 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

مقایسه اولیه اندروید ۱۱ و iOS 14 در همین جا به پایان می‌رسد. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام سیستم‌ عامل طراحی زیباتر و ظاهر بهتری دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظر خود را در این باره با ما و دیگر کاربران تک تایمز به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع